Májusi zárás

Furcsa belegondolni, hogy az őszies májusra már a júniusi nyárból nézek vissza. Nehezen emésztem meg, hogy egy hete még kabátban jártam, most meg már a kardigán sok. De inkább ez, mint fordítva.
És amúgy is, beszéljünk inkább a könyvekről!



Ebben a hónapban négy szépség került hozzám. Először is S. A. Chakraborty-tól a Bronzvárost kaptam meg, aminek bár még az elején járok, már ki merem jelenteni, hogy egy igazán különleges történettel van dolgunk. Ted Chiangtól a Kilégzés nem is volt kérdés, hogy kell, azok után, hogy mennyire szerettem az Érkezés novelláit. Adrian Tchaivkovsky-tól a Pókfény megvásárlásáról akkor döntöttem, amikor elolvastam a Hadállatot. Végül egy képregény került hozzám, Stan Lee-tól a Fantasztikus életem, aminek szomorú aktualitása van.

Olvasás terén bár a május elég hektikus volt, azért ha visszatekintek, azt látom, nagyon jó művek kerültek a kezembe. Befejeztem Zafontól az Angyali játszmát, mondjuk ezzel pont nem voltam annyira megelégedve, nem varázsolt el úgy, mint annak idején A szél árnyéka. Viszont Barcelona után olvasni mégis jó érzés volt, főleg, hogy a főhős arrafelé él, amerre a mi szállásunk volt. A fent emlegetett Tchaivkovsky-tól a Hadállat viszont maradéktalanul tetszett, pedig nem vártam tőle annyira sokat. Ezen kívül sorra került még Robert Galbraith-től a Halálos fehéret, amit végül június másodikán sikerült befejeznem, de javarészt májusban olvastam. Sajnos nem vagyok maradéktalanul elégedett vele, nekem a közepe kicsit túlnyújtott lett, viszont a végén már faltam a sorokat.
Ezeken kívül három képregényt is kezembe vettem. Az első Marjorie Liutól a Monstress, amit  a Könyvfesztiválon vettem még, és teljesen lenyűgözött a képi világa, valamint a történet is biztatónak tűnik. Tuti vevő leszek a további részekre. Mark Waidtól a Kingdome Come - A te országod egy nagyon érdekes szuperhőstörténet, amiben Superman és társai már kiöregedtek, és fiatal, zabolázatlan hősök veszik át a helyüket, akik a káosz szélére taszítják a bolygót. Végül Catana Chatwyndtől a Szerelmes pillanatokat olvastam, ami egy nagyon bájos kis képregény, egy fél órás kikapcsolódásnak pont megfelel, és volt, amiben sikerült magunkra ismerni a barátommal. :)

Ami amúgy a május hónapot illeti, kicsit kaotikusra sikerült. Költözés, mellette sok munka, az új albérlet megszokása... Azért nem panaszkodom, mert emellett megint sok remek programban is volt részem. A két legjobb a Velencei-tavon való vitorlázás volt, életemben az első és a nálam immár hagyományos tatai Patara Fesztivál. Ráadásul ezeken a hétvégékén csodálatos idő volt, ami felüdülés volt a rengeteg eső után, ami nekem még az életkedvemet is elvette.

Ha június, akkor Könyvhét! Idén a Dunakorzón kerül megrendezésre az egyik legnagyobb könyves rendezvény, kíváncsi leszek erre az új helyszínre. Emellett a Margó Fesztiválra is tervezek kinézni, ami a Petőfi Irodalmi Múzeumban kerül megrendezésre. És reményeim szerint Balatonon már a víz mellett fogok tudni olvasgatni. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.