Júniusi könyvkupac

Remélem senki nem gondolta, hogy a Könyvhét hónapjában majd egy nullás hónapot fogok produkálni, de azt kell mondjam, az előző évekhez képest meglepően visszafogott voltam.

A hónap első beszerzése még egy olyan előrendelés volt, aminek elvileg a Könyvfesztiválra kellett volna érkeznie. A Jaffa Kiadó vette át Michael Cunningham köteteinek kiadását, és amellett, hogy kiadtak tőle egy magyarul még eddig meg nem jelent regényt, Az órák is új kiadást kapott. Már régóta érdekelnek a szerző könyvei, főleg Amadea "hibájából", szóval itt volt a kiváló alkalom, hogy elkezdjem vele az ismerkedést.



Aztán jött a Könyvhét, amire idén meglepően visszafogott listával készültem és még onnan se vettem meg mindent. Az Odakint sötétebb és A sötét oldal biztos pont volt, utóbbit már elolvastam és nem bántam meg, hogy az olvasmányaim közé került, bár kedvenc nem lett. Fodor Ákos verseskötetére is rákívántam, még a Könyvhét alatt el is olvastam, kár, hogy nem alkothat már nekünk újabb gyöngyszemeket. A Delta akciónak köszönhetően került hozzám Gaura Ágnestől a Túlontúl, a Lunának meg egyszerűen képtelen voltam ellenállni. Szeretem a Holdon játszódó történeteket, mondtam már? Végül az Időcsodák harmadik része előrendelés volt, és bár még az első kettőt sem olvastam, mindenképp támogatni szeretném, hogy Eta meg tudja jelentetni a további történeteit.

Egyébként magán a Könyvhéten nem töltöttem most túl sok időt, mert sörözés, szabadulószoba, szülinapozás és koncert is tarkította a hétvégét, de amúgy nem bánom, így is azért sok ismerős arccal sikerült összefutni, megvolt a szokásos elmaradhatatlan eső is sajnos és legalább nem költöttem annyi pénzt. Bár azért a könyvek mellett egy Agave vászontáskára elcsábultam, de mivel vászontáska-függő vagyok, nehéz lett volna ellenállni. Nekem amúgy most összességében a Könyvhét jobban tetszett, mint a Könyvfesztivál, valahogy jobb volt a hangulata, több volt az akció és mintha a könyvkiadók is jobban készültek volna rá.

Olvasás terén egészen jól haladtam júniusban. Befejeztem A Palatinus-domb lányait és végre elolvastam az első Elena Ferrantémat. Az Amikor elhagytak szerencsére nem szedett szét annyira, mint vártam, de így is elég mélyen érintett. Utána a már említett Fodor Ákos kötetet olvastam el és belekezdtem az Outcast képregénybe, remélem folytatni fogják magyarul. A Puszi, nyuszi című mese rendesen kiakasztotta a szóvicc-mérőmet, végül pedig a A sötét oldalt olvastam el, ami kellemes volt, de mélyebb nyomokat nem fog hagyni bennem.



Ami egyébként a hónapot illeti, sokkal jobban érzem már magamban, mint májusban és izgalmas hónap volt ez a június. Persze a csúcspont a milánói út volt, ami szerencsére jól sikerült, jó időnk volt és csodálatos dolgokat láttunk. Tervezek majd külön bejegyzést róla sok képpel. Emellett rengeteg más izgalmas program is volt, de aki követi a blogot, tudja, hogy eléggé élénk szociális életet élek. Sokszor megkapom a kérdést, hogy bírom ezt, mikor pihenek stb. Erre azt tudom mondani, hogy azért a pihenésre is tudatosan szakítok mostanában időt, de egyébként engem az tölt fel, hogyha jöhetek-mehetek, ha megnézhetek egy jó mozit vagy tombolhatok egy jót egy koncerten. Szeretem a baráti találkákat is, a mély beszélgetéseket, a jó nevetéseket.


A hónap másik kiemelkedő programja Sopron és a Volt Fesztivál volt. Sopronban most jártam először, de biztos nem utoljára, nagyon egyedi, más várossal nehezen összehasonlítható hangulata van számomra, szeretnék egy egész hétvégét eltölteni ott. Ami meg a Volt Fesztivált illeti, nekem nagyon jó élmény volt, hatalmasat buliztunk a Linkin Parkra és az Anna and the Barbies-ra, és emellett még hajnalig táncoltunk is. Nekem sokkal szimpatikusabb volt, mint a Sziget, szerintem jövőre is menni fogok.

Júliusban pedig új kihívások várnak rám, új munkahelyen fogok kezdeni, beindult nagyban az albérletkeresés és lesz egy esküvő, amin koszorúslány leszek. Emellett jut majd egy kis pihenés a Balaton mellett és meglesznek a szokásos koncertek és bulik is. Engem még a kánikula sem zavar, mert nyár van végre, nekem ilyenkor még a kedvem is egészen más.

A többiek júniusa:

Amadea
Pupilla
Nikkincs
Dóri
Heloise
Sister

Megjegyzések

  1. Nna, már megint én vagyok a hibás!:) Érdekes, hogy a Ferrante nem szedett szét annyira, de bizonyos értelemben jó is.
    A vászontáskák csodálatos dolgok.
    Remélem, nem hiszed azt, hogy rosszindulatból fejezem ki mindig a csodálkozásomat, hogy bírsz ennyire pörögni.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Almamaggal rád kenünk mindent. :D Én is csodálkoztam, de ettől még jó Ferrante.
      És minél több vászontáskád van, annál jobb!
      Nem, dehogy, nálad tudom, hogy nem erről van szó. :*

      Törlés
    2. Nem csak ti.:D
      Igen, vászontáskából nem elég! Elszakadhatnak, ki kell mosni, addig kell pótlék, meg pihenniük is kell.:D
      Akkor jó.:))

      Törlés
  2. Remélem, Az órák tetszeni fog :)

    VálaszTörlés
  3. Az órák nagyon jó, majd nézd meg szerintem a filmet is, az is egy jól sikerült alkotás :)
    A Túlontúl hatalmas! Én is olvasnám, lehet majd megrendelem (még sose olvastam GÁ-tól).
    A programjaid nagyon jók voltak, és júliusra sok sikert meg kikapcsolódást kívánok ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha befejeztem, utána mindenképp kíváncsi lennék a filmre is. :)
      Én is meglepődtem, milyen szép vaskos példány. :) Én három könyvét olvastam Gaurának, azok alapján megszavaztam erre is a bizalmat.
      Köszi, úgy legyen. :)

      Törlés
  4. Nahát, nem is láttam, hogy van az Agavénál vászontáska. :O :) Mondjuk én se voltam kinn a Könyvhéten olyan sokat (ez a zsákmányolás visszafogásának persze jó módszere), és náluk is csak elhoztam a két könyvet és már mentem is tovább. :)
    A Luna biztos érdekes, majd várom a véleményed róla.
    Én is koszorúslány leszek júliusban! :D
    Sok sikert az új helyen az új kihívásokhoz! :) :) És persze sok remek élményt most is, pörgős-jövős-menős júliust! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem volt túl feltűnő helyen kitéve, én is csak Facebookon láttam, hogy lesz. :)
      Rendben, igyekszem a közeljövőben sorra keríteni.
      De jó. :D Remélem mindkettőnknek jól sikerül majd. :))
      Köszönöm, én is szép júliust kívánok neked! :*

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.