A nagy 2014-es összegző poszt


Január másodika. Szilveszteri buli kiheverve (na jó, igazából nem volt nagyon mit kiheverni benne, maximum azt, hogy fent voltunk fél ötig, én meg nehezen bírom az éjszakázást), szerencsére dolgozni még nem kell, van idő rápihenni az év elejére és megírni az évösszegző posztot. Az előző bejegyzésekben már olvashattatok az év utolsó beszerzéseiről és a kedvencekről is, így most jöjjenek a fincsi statisztikák! :)

Dobpergést kérek: tavaly 89 könyvet sikerült elolvasnom! 2013-ban ez a szám 76 volt, szóval elég rendesen belehúztam. Mondjuk ez sajnos köszönhető annak is, hogy többször voltam beteg, a derékbecsípődésem két hét kényszerszabadságot jelentett például, és ezekben az időkben az olvasás (és a sorozatnézés) volt a gyógyszerem. De így is örülök, hogy a Goodreads-es kihívásomat is sikerült teljesíteni, mely szerint elolvasok 80 könyvet 2014-ben. Egyébként ez a 89 könyv összesen 30800 oldalt jelentett.

2014-ben nálam a férfi írók nyertek, 64 %-ban általuk írt könyvet olvastam. Még mindig a külföldi írók vannak felülreprezentálva nálam, magyar íróktól 16 művet olvastam csak. A leghosszabb könyv a 928 oldalas A Tajpan volt, a legrövidebb pedig a két Emil mesekönyv a maguk 26-26 oldalával. Újraolvasásom 5 darab volt, a Tündérkrónikák sorozat, és abszolút nem bántam meg, hogy ismét időt szántam rájuk. Mint kiderült, rengeteg dologra nem emlékeztem, és sok olyan apró utalást fedeztem fel, amelyek első olvasásra nem tűntek fel. Az angol nyelven olvasás szinte teljesen elmaradt idén, keményen 2 darab regényt olvastam el angolul.

A beszerzéseim száma végül 91-nél állt meg, ami már sokkal jobb, mint a tavalyelőtti 116, de még így is kissé soknak tartom. Nyertem is vele egy 20 kilométeres túrát, hála az ötös baráti társasággal közös kihívásunknak. :) Ezekből 53 volt saját vétel, 18 ajándék, 18 reci és 2 csere. Érdekes, hogy míg régen sokat cseréltem, mostanában ez a szám teljesen lecsökkent, inkább eladom a könyveimet. A beszerzett könyvekből pedig 37-et olvastam, ami még a fele sem sajnos.

Sajnos a Várólista-csökkentést tavaly sem sikerült teljesíteni, de az ötös fogat általi Egymásnak ajánljuk kihívást igen. Az előző évben amúgy sem nagyon csúsztak nekem a kihívások, nyűgnek éreztem őket. Ehhez képest 2015-re is többre feljelentkeztem, de erről mindjárt írok bővebben.

Tavaly 48 bejegyzésre futotta az erőmből, sajnos még a heti egyet sem sikerült teljesítenem, remélem, ez idén azért több lesz.  Azt nem ígérem, hogy minden olvasmányomról külön bejegyzést fogok írni, de szerintem kipróbálom Katacita módszerét, és több könyvet fogok egy bejegyzésben értékelni. Így időt is spórolok, és olyan könyvekről is tudok nektek írni, amelyekről esetleg csak pár mondatot tudok mondani.

Megnéztem, tavaly mit fogadtam meg az olvasás terén. Az egyik az volt, hogy többet fogok olvasni Fannin, az e-olvasómon. Ez részben az e-ben kapott recikönyveknek sikerült, de még így is rettentően keveset használtam. A várólista-csökkentést mint írtam, elbuktam, és az sem jött össze, hogy több könyvet olvassak, mint vegyek, de már csak kicsi volt a különbség a két szám között, szóval én ezt sikernek tartom. :)

Az utóbbi időben több bejegyzésben is kicsit több belátást engedtem a magánéletembn. Most csak annyit írnék itt, hogy a 2014-es év eléggé vegyesre sikerült, dee próbálom a pozitív oldalát nézni, hogy mennyi sok új jó fej embert ismertem meg, hogy mennyi új dolgot próbáltam ki, nagyon szép helyekre utaztam el és megléptem az oly rettegett munkahelyváltást is. Annak is örülök, hogy újra jobban belefolytam a bloggeréletbe, többeket olvasok rendszeresen vagy rendszertelenül, kommentelek is, és ti is jöttök ide hozzám kommentelni és beszélgetni. Remélem ez a tendencia idén is megmarad.



És akkor nézzük a 2015-ös terveket! Mert azok persze mindig vannak...

1. Olvasni, olvasni, olvasni!
2. Most már tényleg teljesíteni a várólista-csökkentő kihívást.
3. Csak azokat a könyveket beszerezni, amikre nagyon-nagyon vágyok, a többit kölcsönkérni vagy könyvtárból kivenni.
4. Többet olvasni Fannin.
5. A 2015-re bevállalt 5 kihívást teljesíteni: Várólista-csökkentés; Amit főztél, edd is meg, avagy az idén beszerzett könyvek elolvasása; A fantasy ma; A sci-fi ma; és az ötös fogat Egymásnak ajánljuk kihívása.
6. Igyekezni az itthon régóta várakozó angol nyelvű könyveket elolvasni, hogy rendelhessek újabbakat lelkiismeret-furdalás nélkül a Bookdepositoryról. :))
7. Idén év végén egyáltalán nem sajnálni, ha ezek nem sikerülnek maradéktalanul.

A magánéletben arra vágyom, hogy idén is többször is utazhassak, a munkahelyváltás meghozza a
maga gyümölcseit, sikerüljön az idei év várhatóan legnagyobb kihívása, az itthonról való elköltözés Budapestre. Mindemellett szeretném, ha végre tényleg csak azok véleményére koncentrálnék, akik számítanak és ha tudnám értékelni azt, amim van. Tudom, hogy ezek a dolgok első sorban rajtam múlnak, remélem megkapom a kellő erőt és kitartást ezekhez.

Akkor kezdődjön hát 2015!


Megjegyzések

  1. Én idén "vetettem bele" magam csak bele az angol nyelven olvasásba, és így volt 2 :D nagyon remélem, hogy jövőre többet sikerül majd, meg hogy neked is:)
    A magánjellegű és az olvasási célok eléréséhez is drukkolok, remélem a költözés összejön, szerintem azzal sok minden fog változni, persze ki honnan jön, hova megy, nem mindegy.
    Én jövök mindig ide olvasgatni jövőre is, az biztos! :)

    VálaszTörlés
  2. Fanni az e-olvasó, behalok, ez nagyon cuki! :D :D
    Jó kis tervek, de a legjobb az utolsó! :)
    Jössz te is Pestre? Hurrá! Nagyon boldog új évet kívánok neked, mindezen álmok, tervek valóra vál(t)ásával! :)

    VálaszTörlés
  3. @katacita: Én már jó pár éve olvasok angolul, de mindig csak keveset.. És mivel tetű lassan olvasok angolul, mindig elunom a dolgot. :P
    Köszönöm, hát hogy hova pontosan, azt még én sem tudom, de remélem valami jó lakást utunkba sodor az élet. :))
    Örülök, én is rendszeres vendég maradok nálad. :)

    @Miamona: Igen, Amadea olvasója meg Panni, és Fanni az ő tesója. :))
    Már most is az életem java része Pesten zajlik, szóval jó lenne már ott is élni, aztán majd meglátjuk. Köszönöm a jókívánságokat. :)

    VálaszTörlés
  4. A 7. pont a legjobb a tervekből, szerintem ezt mindenkinek érdemes megfogadni :)

    VálaszTörlés
  5. Az első és a hetedik pont nagyon jó.:D Én szégyenletesen keveset olvastam Pannin, mert angolul is keveset olvastam. Bah.
    Remélem, minden kívánságod teljesül, a Pestre költözés meg extrán!

    VálaszTörlés
  6. Drukkolok nagyon a terveidhez csajszi, a blogszférás és az irl-dolgokhoz egyaránt! :) Jó ez a lista, és Lobonak van igaza, a 7-es a legjobb pont! Egyébként változtatni mindig nehéz, és szerintem a fokozatos évről-évre közelítés is nagyon jó, és mindig egy apró pici lépés a siker felé! :)

    Jó sok könyvet olvastál, és jó sok oldalt is, gratulálok hozzá! Remélem jövőre sikerül többet blogolnod is, épp ahogy jólesik, ha Katacita-módszerrel, akkor azzal ;) És és és talizzunk 2015-ben is! :)

    VálaszTörlés
  7. @Lobo: Szerintem is. :)

    @Amadea: Nekem vannak magyar nyelvű e-bookjaim is Fannin, de még így is keveset használtam...
    Köszönöm. :)

    @Pupilla: Köszönöm. :) És igen, csakis lépésről lépésre lehet menni, amúgy se vagyok az a durrbele alkat. :)
    Fel is bátorodtam a sok olvasáson, jövőre belőttem a Goodreadsen a 90 könyves célt. :D Igyekezni fogok tényleg hetente-kéthetente írni legalább.
    És naná, hogy találkozni fogunk. :))

    VálaszTörlés
  8. Ez a 7-es pont valóban nagyon jó kis célkitűzés ;)
    Gratula a sok olvasáshoz (*picit irigykedik csak...*), a jövő évi tervekhez meg sok sikert! Pláne az IRL tervekhez, sok kitartást és drukk-drukk :)
    Ja és, én örülök, hogy mintha egyre többen folynának bele (vagy folynának "vissza") a bloggeréletbe - jó lenne, ha a molyról, FB-ről, etc visszahelyeződne a bloggerélet a blogokra. Kommentek, közös kezdeményezések, körbeposztok... Pezsdítsük fel :)

    VálaszTörlés
  9. @ilweran: Látom a 7. pont mindenkinek tetszik. :)
    Köszönöm. :)
    Igen, szerintem az emberek kezdenek rájönni, hogy ez mennyivel otthonosabb hely úgymond, és itt igazán felvállalhatjuk önmagunkat és a véleményünket. Én benne vagyok, igyekszem majd a ti körbeposztjaitokhoz is többször csatlakozni. :)

    VálaszTörlés
  10. Nita, szerintem nagyon klassz évet zártál minden téren - beszerzések :), olvasások, szuper könyvek! Annak meg külön örülök, hogy a vcs-re mégis beneveztél idén is, teljesen jó a hozzáállásod, hogy hiába nem sikerült mind a 12, azért mégis olvastál jó könyveket ennek keretében, és ez a lényeg :D
    Tetszenek a fogadalmak, a mindenki által kiemelt 7. pont is, a tervekhez meg hajrá-hajrá! :)

    VálaszTörlés
  11. @Nikkincs: Igen, szerintem is. :) Szerintem a 7 darab is jó számnak számít, és volt köztük olyan is, ami végül bekerült a top 5-be, szóval abszolút megérte. :)
    Köszönöm. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.