Júliusi hőségriadós beszerzések

A július is elég hamar elröppent, éppcsak elkezdődött, és holnap már augusztus van. De az idő rohanása feletti mélázás helyett inkább nézzük, mit olvastam, vettem, néztem és csináltam ebben a hónapban!

Beszerzések


Öt könyv került hozzám júliusban, egyszerre szereztem be őket a Book24 egyik 30%-os akciós napján. A Cserkesztereket azóta már el is olvastam, nagyon jópofa kis képregény, az Eleanor Oliphantot még korábban olvastam, de valahova elkeveredett a példányom, így most beszereztem belőle egy másikat. Margaret Atwoodnak gyűjtöm a könyveit, így nem volt kérdés, hogy jön velem a Legvégül a szív, a Pszichiáter látott már? pedig az Instagramon keltette fel az érdeklődésem. A Könyvek, amelyek megváltoztatták a történelmet egy csodálatos kiadvány, amit Viszkok Fruzsinál láttam meg, és muszáj volt beszereznem. Egy könyv a könyvekről, tökéletes!

Olvasás

Meglepően termékeny volt a július olvasás szempontjából, 5 regényt és két képregényt fejeztem be. Méghozzá ezt úgy, hogy a hónap felét elvitte Baráth Kati Afázia című regénye, amivel kapcsolatban vegyes érzéseim vannak, de azért én alapvetően eléggé szerettem.
Utána rövid kis olvasmány volt a Cserkeszterek képregény, ami iszonyatosan cuki, csak ajánlani tudom. Jack Ketchumtól A szomszéd lány egy nagyon kemény olvasmány volt számomra, engem nagyon megviselt, csak erős idegzetűeknek ajánlom.
A szomszéd lány után kellett valami kis lazaság, így Gerald Durrelltől A részeg erdőre esett a választásom, ami várólista-csökkentő olvasmány is volt. Majd jött két könyvtári könyv, Jacek Dukajtól az Érkezés a sötétségbe, valamint Sarah Crossantól a Darázsfészek. Egyik sem volt egy hagyományos olvasási élmény, de nem bántam meg, hogy kicsit tágítottam velük a komfortzónámat.
Végül egy este alatt elolvastam a Fehér Lovag átka című Batman képregényt, ami hozta az első rész színvonalát, valamint belekezdtem A csütörtöki nyomozóklubba, de az már biztosan át fog csúszni a következő hónapra.

Néznivalók

A párommal egy sorozatot néztünk meg a hónapban, mégpedig a Cat People-t a Netflixen. Ez egy
dokumentumsorozat olyan emberekről, akiknek valamilyen módon a macskák megváltoztatták az életét. Mi szerettük, főleg a Görögországban játszódó részt, ajánlom!
A másik sorozatot itthon betegen néztem meg, ez pedig a Behind Her Eyes, magyarul Ne higgy a szemének!. Mindössze hat részből áll, könyvből készült, eléggé lassan csordogál, de a végén van egy akkora fordulat, amire szerintem egyáltalán nem lehet számítani, és egészen más értelmezést ad az egész sorozatnak.
Végül pedig majdnem egy év után újra eljutottam moziba! A Marvel filmeket igyekszem mindig nagyvásznon megnézni, így a Fekete Özvegyre muszáj volt elmenni. Én nagyon élveztem, szerintem pörgős és vicces akciófilm, örülök, hogy ezzel tértem vissza a mozizáshoz.

Milyen volt a július?

Azon kívül, hogy nagyon meleg? Igazából eléggé eseménydús. Kétszer voltam a Balatonon és sikerült eljutnunk egy hétvégére Szlovéniába is autóval, amit nagyon-nagyon élveztünk. Én voltam már egyszer 12 éve, de szinte semmire nem emlékeztem, így engem is szinte minden újdonságként ért. Azt kell mondjam, hogy imádtam és biztos vagyok benne, hogy visszatérek még.
Ami még nagy élmény volt, hogy voltam a Gellért fürdőben, ami nagyon impozáns, bár azért látszik már rajta a kor, de van egy olyan patinája és atmoszférája, amitől igazán különleges lesz. Egy nagyon kellemes hétköznap délutánt töltöttünk el ott, nem volt tömeg sem, 37 fokban jobb helyet Budapesten nem is találhattunk volna egy kis felfrissülésre. 

A Bledi-tónál

Az augusztus is mozgalmasnak ígérkezik, vár még rám két belföldi és egy külföldi út is, ha a Covid is úgy akarja. Közben pedig már a kiadók elkezdték bejelenteni a szeptember elején várható könyvheti programokat, megjelenéseket, így bízzunk benne, hogy egy igazán izgalmas időszak áll előttünk.


Megjegyzések

  1. De jó, sok minden belefért ebbe a júliusba, és izgalmasnak ígérkezik az augusztusod is az újabb utazásokkal. ;)
    Meggyógyultál már teljesen? :*
    A Cat People ajánlást köszi, ez érdekelne engem is.
    Figyeltem a molyon is az olvasásaidat, Durrellnek külön örültem, most pedig közös olvasmányunk A csütörtöki nyomozóklub, hurrá - bár nekem meg ezzel vannak egyelőre vegyes érzelmeim. :D Az Afázia azért örülök, hogy bejött, kíváncsi vagyok rá, jó lenne jobb tempóban haladni a könyveimmel, mert én is csak veszem az újakat, és jönnek az őszi címek... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, remélem össze is jön minden augusztusra. :)
      Javarészt igen, a torkom még kicsit makacskodik, de már jöttem dolgozni.
      Ajánlani tudom csak, érdekes kis sorozat tele cuki macskákkal. :)
      Durell a tökéletes nyári olvasmány szerintem. :) A csütörtöki nyomozóklubbal kapcsolatban nekem is vegyesek az érzéseim, még nem értem a nagy hype-ot körülötte... Baráth Katihoz kíváncsi vagyok, mit szólsz majd.
      Nekem most felment 53%-ról 54%-ra a magánkönyvtáram olvasottsága, jeeee. :D

      Törlés
    2. Durrell abszolút nyári, nekem is olyan jól esne most, de szerintem kettőt pislogok és ősz van, nem hiszem, hogy belefér még. :D Mondjuk lehet, hogy bazi meleg lesz ősszel is...
      Jobbulást a torkodnak, mihamarabb!
      Hát, egyelőre én se értem a hype-ot a csütörtökivel, nekem egyelőre nagyon semmilyen, olyan angolosan "bland"... de még lehet jobb, még mindig én is az elején vagyok, elalszom rajta állandóan. xD
      A magánkönyvtári adat nálam nem mérvadó, mert nem pontos, ami fel van víve. De gratula, 1% az tök sok nálunk, akiknek nagy a könyvtára. ;)

      Törlés
  2. A Cserkeszterek engem is nagyon érdekel, biztos vicces - cuki képregény :) A Cat People is nekem való sorozatnak tűnik, felveszem a várólistámra.
    A Batman képregényt én is júliusban olvastam, tetszett hogy kifordította a megszokott karaktereket.
    Az Afáziát augusztusra tervezem, félek tőle, de kíváncsi is vagyok :D
    Szuper helyeken jártál ismét, remélem az augusztus is hasonló lesz ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Cserkeszterek tuti tetszene neked. :) Remélem tetszeni fog a Cat People!
      Igen, érdekes újragondolása ez a Batman-univerzumnak, kíváncsi vagyok, hogy folytatódik majd.
      Az Afázia nem könnyű olvasmány, remélem azért szeretni fogod.
      Köszi, remélem neked is szép augusztusod lesz. :*

      Törlés
  3. Szupernek hangzik a júliusod, jó könyvekkel, jó beszerzésekkel és még jobb programokkal :)
    A Gellért Fürdő nagyon szép, én anno odajártam kezelésre 3 hétig a sérvem miatt, akkor meg ugye olyan helyekre is eljutottam, ahol a kezelések zajlanak, szóval jóval nagyobb az egész, mint amit így a fürdőzésnél látunk belőle.
    Augusztusra is további szuper nyarat! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szerencsére jól sikerült hónap volt. :)
      Hatalmas tényleg az a fürdő, és biztos tényleg ha még a kezeléses részekre eljut az ember, még nagyobb.
      Köszönöm, neked is. :)

      Törlés
  4. Ha legközelebb otthon járok, jól meg fogom lesni nálatok ezt a gigantikus könyvet, mert már Fruzsi videójában is nagyon megtetszett! :) Nagyon örülök, hogy ennyi színes és klassz program fért bele a júliusba, és drukkolok, hogy a nyár vége is úgy teljen, ahogy eltervezted! :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rendben, szívesen megmutatom, nagyon szép kiadvány.
      Köszönöm, szerencsére minden megvalósult, amit szerettem volna. :*

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.