Hogyan és mit olvasok nyáron?

Utólag csatlakozva írok a Témázás júniusi köréhez, ami a Nyári könyvekről szól. De akárcsak Pupilla, én sem csak könyvekről, hanem nyári olvasós emlékekről is szeretnék írni. 

Kép forrása

Érdekes, hogy valahogy a gyerekkori nyári olvasások javarészt már elhalványultak, viszont a 20 éves korom utániak jobban megvannak. Ami elsőre eszembe jut, az az, hogy milyen jó is nyáron Durellt olvasni! Barátnőméknek Balatonszemesen van nyaralójuk, sok évig hozzájuk jártam le, és emlékszem, hogy egy 9 napos nyaralásra vittem magammal a Családom és egyéb állatfajtákat. De tudom, hogy sok más könyvet is ott olvastam el, az egyik székben ücsörögve, a többiek zsibongását hallgatva.

A másik, ami már a címéből adódóan is kiált a nyárért, az a Nyarak könyve. Nem mindenki szereti, nálam nagyon betalált a hangulata, legjobb a Balatonnál olvasni, ha már ott játszódik. Ami még megmaradt élesen, az az, amikor a Holt-Körős mellett pihentünk, és a nyugágyban hátradöntve magamat olvastam a Quo Vadist. Nem tipikus nyári olvasmány, de nekem így összekötődött a hangulattal.

Kép forrása
Mostanában amúgy a nyaralásokra sokszor inkább a Kindle-ömet viszem, főleg ha tudom, hogy több időm lesz olvasni. Tavaly a hintaágyon heverve Balatonakaliban olvastam el 4MGY-trilógiát, valamint Mucha Dorka Puncsát is, valamint repülőn végre tudok olvasni, és tavaly januárban Harry Hole kísért el Marokkóba.

Amúgy bevallom őszintén, főleg a külföldi utakon elég keveset olvasok, leginkább az oda-és visszaúton. Helyben általában este már annyira fáradt vagyok, hogy csak feküdni és netezni van erőm. A Balatonnál általában akkor olvasok többet, hogyha hosszabb időre megyek, meg természetesen a vonatúton. Bennem az a hangulat is nagyon erősen él, hogy elhelyezkedem kényelmesen a vonaton, ott van a könyvem, és tudom, hogy most két órán keresztül nincs is más dolgom, mint olvasni.

Pupi is említette, hogy nyáron sokan élnek át olvasói válságot, ez alól én sem vagyok kivétel. Nálam ennek az is az oka, hogy ilyenkor sokkal több a programom, jövök ide-oda, nem csak otthon ülök, és mire hazaérek, sokszor már egyszerűen ahhoz marad csak erőm, hogy lefürödjek és dőljek bele az ágyba. Valamint ahogy írtam, nekem a legtöbb utazás sem igazán az olvasásról szól. Mostanában pedig a 38 fokok sem segítik elő, hogy túl jól menjen a koncentrálás...

De azért mindig lelkesen viszem magammal a nyaralásokra az olvasnivalókat, sose indulnék el könyv vagy Kindle nélkül. Mindig alaposan átgondolom, vajon aktuálisan mihez lesz kedvem, vajon ahhoz, amit éppen olvasok vagy kezdjek bele valami másba is? Ma is megyek le a Balatonra és pont ezen agyalok. 

Valamint meg kell említenem, hogy nekem a nyárhoz hozzátartozik a magazinolvasás is. Régen nagy női magazin junkie voltam, mindent is gyűjtöttem, és akár 2-3 újságot is vittem magammal, ha vízpartra mentünk. Ma már nagyon ritkán veszek újságot, de azt pont legtöbbször nyáron, mert főleg egy igazi nyári címlap nekem nagyon meg tudja hozni a hangulatomat. És szeretek szép képeket és szép fürdőruhákat nézni akkor is, ha nem veszem meg őket. :) 

Ha van kedvetek, meséljetek arról, nektek mi a kedvenc nyári olvasmányotok vagy kedvenc nyári emléketek! 

A többiek bejegyzései:

DóriBabó BucaLarawynReadinspoSister, Pupilla

Megjegyzések

  1. Örülök, hogy te is csatlakoztál! Több közös van bennünk, a nyaraláson olvasás nekem is főleg a vonatúton megy vagy a vízparton egy ideig.
    Magazinokat én is már csak nyáron - utazásra veszek, most épp a július - augusztusi Elle magazin van nálam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem olyankor a legegyszerűbb olvasni, városnézés közben nem igazán fekszik, még este sem feltétlenül.
      Azt én is megvettem, mondjuk még csak az elején vagyok, de ha úgy nézzük, még itt van rá az augusztus. :D

      Törlés
  2. Tök jó, hogy írtál te is, és nagyon napsütéses, hangulatos az emlékidézésed! :) Fura, hogy tényleg hogy be tudnak égni ezek a képek a könyvvel hátradőlve a nyugágyban pl. Csomó ilyen kép villant fel nekem is, amikor a posztot írtam. A vonat helyett nekem az autó volt a megszokott közlekedési eszköz, ott sajnos sokszor nem tudtam olvasni motion sickness miatt, de aztán amikor rátaláltam a hangoskönyvekre, baromira boldog voltam, hogy kvázi olvasással tölthetem ki az utazás óráit mégis. :)
    Magazinok - juuuj én is nagy junkie voltam, borzasztó sok színes újságot vettem mindig, nyáron főleg. Aztán leszoktam róluk, egy idő után nem érdekelt, most már nem veszek ilyesmit, inkább maradok a könyvemnél.
    Amúgy néha tök sok "matekozás" kiszámolni, mennyi könyv lesz elég, nem fog-e elfogyni, meg hogy mihez is lesz kedvem... :O :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha tetszett. :) Autóban én sem tudok olvasni, viszont a hangoskönyv nem is rossz ötlet, bár én legtöbbször végigbeszélgetem az utat az útitársakkal vagy bealszom. :D
      Én azt vettem észre, hogy nem olvastam már egy idő után őket, csak álltak a polcon, így a rendszeres vásárlásról leálltam, de néha még egy-egy számot jól esik megvenni.
      Hajaj, ne is mondd, szerdán utazom, most agyalok, mit vigyek. :D

      Törlés
    2. Persze, én se vagyok teljesen antiszoc, de azért tök jó, amikor órák hosszat kell menni, én nagyon szeretek belemerülni egy könyvbe, így, hangosban is. :)
      Nekem is volt egy ilyen átmenet, amikor megvettem, de nem igazán olvastam már el a magazinokat, aztán teljesen leszoktam.
      Haha, jó csomagolást, és érezd jól magad! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.