Májusi hónapzárás

A Könyvfesztiválos habzsi-dőzsi után a május egy nagyon mértékletes hónapra sikerült. Inkább szólt az olvasásról, mint a beszerzésekről, amit én közel sem bánok.

Mindössze két könyv került hozzám, az egyik ráadásul egy jó vaskos képregény. Craig Thompsontól a Blankets-Takarókat nemrég el is olvastam, egy este alatt lecsúszott a 600 oldal. Gyönyörű rajzolású és történetű képregény. A másik pedig China Miéville-től A város és a város között, amibe meg szerintem ma fogok belekezdeni. Érkezik belőle sorozat is, lehet abba is belenézek majd.

Kicsit vaskos példány, de könnyen csúszik (saját fotó)
Az olvasások száma hétre rúg, mondjuk ezeknek a java része képregény volt, valahogy ezekhez volt most inkább hangulatom. A Blankets-en kívül sorrakerült egy Batman, egy angol nyelvű képregény, a The Black Monday Murders első része, valamint a Marvel-képregénygyűjtemény első része, a Pókember-Hazatérés. Amíg a postán vártam, elolvastam egy aranyos kis mesekönyvet egy sünről, a frappáns Süni címmel. 
Azért két regényre is sorra került, az egyik Ross Kingtől A Brunelleschi kupolája. Miután megjártam Firenzét, kedvet kaptam, hogy többet megtudjak róla és ez a könyv kapóra jött. Nem csak a kupola építését ismerhetjük meg belőle, hanem a reneszánsz korszak kezdetét is Itáliában. A másik pedig Elena Ferrantétól a Briliáns barátnőm, ami a hónap legjobbja és azonnali kedvenc lett. Teljesen magába szippantott, nem tudok eléggé örülni, hogy még három részt olvashatok belőle.

Ami magát a hónapot illeti, egy jó kis sűrű, izgalmas hónap volt. Minden héten voltam legalább egy koncerten, de volt, hogy kettőn is. Immár harmadik alkalommal részt vettem a tatai Patara Fesztiválon, ami még mindig az egyik kedvencem, kevesebb jobb dolog van, mint egy pohár ciderrel és némi vásárkajával üldögélni a tóparton. Ebben a hónapban sikerült mozogni is rendszeresen, és az idő is egyre jobb, végre lehet hordani a nyári ruhákat.

Kacsacsalád a tatai Öreg-tavon (saját fotó)

A június pedig egy őrületes hónapnak ígérkezik. Kezdődik a Könyvhéttel, a hónap vége pedig az utazásokról fog szólni. Ugyanis először Csehországba megyek majd pár napra, majd pedig egy régi vágyam teljesül azzal, hogy láthatom a Plitvicei-tavakat. És ha minden jól alakul, utána szeptemberben fogok hosszabb útra kelni, de mivel az még nincs lefoglalva, nem kiabálnám el.

A többiek zárása:
Amadea
Sister
Dóri
Nikkincs
Heloise
Pupilla

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.