Szeptemberi könyvhalom

A szeptember most nekem valahogy olyan, mintha nem is lett volna. Mire felfogtam, hogy jé,  itt van, addigra hirtelen október lett. 

Beszerzések

Mivel végre valahára volt Könyvhét, így nem is számítottam arra, hogy kevés könyves hónapot zárok. Bár a rendvezvényen kint csak két könyvet zsákmányoltam, az előrendelésekkel és egy Bookdepós rendeléssel így is tízre rúg a beszerzett könyvek száma. 
Az Agavétől és a Gabótól is 3-3 könyvet rendeltem elő, amelyek közül már hármat el is olvastam. Az Addie LaRue, A Labirintus, A magvető példázata és az Éjfél könytár kötelező beszerzések voltak, míg a Paper Girls és a Távol a világtól kíváncsiságból került be a kosaramba. 
A Könyvhéten vettem meg az új Cixin Liut és A Holdsugár könyvesbolt rejtélyét is, valamint akkor kaptam még meg egy megkésett szülinapi ajándékot, Az Éden kapuit.

Olvasások

Ahhoz képest, hogy úgy éreztem, nem olvastam sokat szeptemberben, mégis hat olvasmányt fejeztem be és egy hetedikbe pedig belekeztem. Ebből volt egy képregény, a fent már említett Papergirls, ami sokkal jobban tetszett, mint vártam, valamint egy "képeskönyv", Simon Stalenhagtól A Labirintus, ami viszont nekem csalódást okozott. 
Három regényt és egy életmódkönyvet fejeztem még be. T. J. Klune-tól a Ház az égszínkék tengernél sokkal nehezebben csúszott, mint vártam, én kicsit didaktikusnak éreztem és talán már nem az én korosztályomnak az igazi. Azért a végén így is megríkatott, szóval nem bántam meg, hogy elolvastam abszolút. 
Jessiu Burtontól a Múzsa egyrészt várólista-csökkentő olvasás volt, másrészt pedig a havi molyklubra olvastam, és szerencsére nem csalódtam benne, a hónap legjobb könyve lett számomra. Ezzel ellentétben a Távol a világtól a hónap és az év egyik legnagyobb csalódása, írtam is róla egy elég paprikás értékelést a Molyon.
Viszkok Fruzsitól a Tedd rendbe az életed! szerintem annyira sok újat nem mond, viszont jó összefoglaló a témában, és ha számomra egy az egyben nem is akalmazható, de vannak benne ötletek, amiket igyekszem hasznosítani, valamint adott egy löketett a lakás egyes részeinek rendbetevésében  (már csak fenn is kéne azt tartani....).
Végül pedig valami laza olvasmányra vágytam, így kezdtem bele Andy Weirtől A Hail Mary-küldetésbe, ami eddig hozza azt, amit vártam tőle.

Sorozatnézések

Szeptemberben három sorozatba kezdtünk bele, de ebből csak kettőt fogunk folytatni. Amit abbahagytunk két rész után, az a Katla, ami egy izlandi disztópikus sorozat, vagyis én ezt vártam tőle, ehhez képest sajnos egy nagyon sablonos, fura misztikus szál került előtérbe, ezért elég hamar elkaszáltunk. 
Van egy sorozat, amiről kb. csak jót hallottam, ezer éve a listámon van, és most, hogy felkerült a Netflixre, végül a barátommal együtt nézzük, ami nem más, mint a Downton Abby, és eddig nagyon élvezzük.
Végül pedig a nemrég kezdődött Az Alapítványból néztünk meg eddig két részt, és bár egészen másnak érződik, mint a könyv, eddig úgy néz ki, van annyira érdekes, hogy folytassuk. 

Milyen volt a szeptember?

Eléggé hullámzó és fárasztó. Rögtön az elején le is betegedtem egy hosszabb pörgős periódus után, elkaptam azt a torokfájós vírust, amivel utána egy csomóan még küzdöttek a múlt hónapban. Majd a harmadik oltást is megszenvedtem, szóval remélem, októberben már békénhagy minden nyavalya... 
Egyébként nagyon jó volt, hogy volt végre újra Könyvhét, főleg az emberek miatt, jártam a Balaton-felvidéken esküvőn, kétszer színházban, két koncerten, Molyklub szülinapon, kiállításon, kirándulni, szóval nem mondhatnám, hogy unatkoztam. :) 
Lelkileg viszont nagyon nem volt egyszerű ez a hónap, szembe kellett néznem néhány olyan dologgal, amit a nyáron csak halasztgattam, valamint meg kellett hoznom néhány nehezebb döntést, aminek remélem hosszú távon viszont pozitív következményei lesznek. 

Az októbert nagyon szeretem, az egyik legszínesebb, leghangulatosabb hónap, remélem kellően ki tudom majd élvezni.

A többiek szeptembere:

Amadea

Dóri

Pupi

Kata

Megjegyzések

  1. Aww, úgy örülök, hogy nézitek a Downton Abbey-t! <3 Imádtam azt a sorozatot, Maggie Smith egyszerűen szenzációs benne! Mondjuk kb. mindenkit fel tudnék sorolni, annyira szuper a cast. Nekem amúgy Thomas, a beképzelt inas volt nagy meglepetés és kedvenc - hihetetlen, milyen karakterváltozáson megy keresztül. :)

    Sajnálom, hogy a sok klassz program ellenére került némi üröm az örömbe, de bízom benne, hogy az október már derűsebb hónap lesz! :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is élvezzük nézni, és szerencsére van bőven elég évad még előttünk. :D Ó, hát arra nagyon kíváncsi leszek, Thomas hogy fog változni. :)
      Köszönöm. :*

      Törlés
  2. Csatlakozom a Downton Abbey nézők táborához! :D
    Tök jó a kupacod Nita, jó olvasást azokhoz, amikbe még nem fogtál bele. :) A Múzsa nekem is régóta várós, ahogy a szerző másik könyve, A babaház úrnője is. A Hail Mary remléem neked is tetszeni fog, nekem a kiemelkedő olvasmányok közt lesz idén mindenképp (pont tegnap nézegettem, hogy majd az összegzésbe mit tudok ide írni :D).
    A Viszkok Fruzsis könyv anynira nem vonz, bár nem írtok róla rosszakat, egyáltalán. Mindenesetre azt hozzá kell tennem a témához: szerintem nem lehet fenntartai a rendet... akkor se, ha mindennek van helye, és mindent el tudsz pakolni a helyére, az entrópia egyszerűen mindig csak nő. Gyerek mellett meg főleg nincs időm az előirányzott selejtezéseimre, átrendezéseimre, ahh, örülök, ha kb. rendet rakok napi szinten, meg baromira örülök, hogy van most egy "rumliszobánk", ha ez nem lenne, nem tudnék vendéget se fogadni, hát oda hányok be mindent, ha jön vlki... :( ... szomorú, tudom, most úgy érzem, sose lesz rend, pedig nagyon igénylem.

    Októberben remélem elkerülnek majd a nyavalyák, és csak sok jó olvasmány fog üldözni, meg utazások. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éljen. :D
      A Hail Mary-t pont most olvasom és nagyon-nagyon élvezem. :)
      Azt kell mondjam, Fruzsi módszere kb. akkor működik, ha egyedülálló vagy és otthonról dolgozol. Ha már legalább egy párod van, akkor nem igazán, szóval szerintem ezzel ne is nyomaszd magad.
      Köszönöm. :)

      Törlés
  3. Na akkor itt is elcsodálkozom és egyúttal örülök, hogy téged is behúz a Downton Abbey <3 Régi kedvencem!
    Aktív és változatos hónapot zárhattál, remélem az október még jobb lesz. A csodaszép őszi színeket én is várom, kirándulásokat is tervezek, na és boszorkányos olvasmányokat - most valahogy azokhoz van kedvem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régóta várólistás már, és most tök örülök, hogy Mátéval együtt nézzük. :)
      Láttam is nálad, hogy előkerültek a boszis olvasmányok, a hónap vége felé nekem is kéne valami spooky. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.