Májusi zsákmányok

Furcsa egy hónap volt ez a május. Egyszerre tűnt hosszúnak és rövidnek, jónak és rossznak... Az biztos, hogy nem ez volt a legkönyvesebb hónapom.




Ami a beszerzéseket illeti, a Könyvfesztivál után mindenképp visszafogottságot terveztem, főleg, hogy itt liheg a Könyvhét a nyakunkban. Végül mindössze két könyv került hozzám. Az egyik Az év legjobb science fiction és fantasy novellái 2017, aminek mindenképp a polcomon a helye, még ha a tavalyi összeállítást sem olvastam még. De ami késik, ugyebár. A másik pedig A szolgálólány meséjének új kiadása, amit szintén kötelezőnek éreztem. A régi kiadást már el is adtam, ő volt az első tagja a nagy könyvszelekciónak, amit a következő hónapokban tervezek végigvinni.

Olvasás szempontjából gyalázatos volt a hónapom. Jeff Vandermeertől a Borne-t még május elején befejeztem, utána viszont hiába tetszett Nicole Krauss-tól A szerelem története, nagyon lassan haladtam vele egyéb okok miatt. Egyszerűen nem ment az olvasás, arra meg már rájöttem, hogy erőltetni nem szabad. Nemrég belekezdtem A Palatinus-domb lányaiba, azzal szerencsére már jobban boldogulok és remélem szép lassan helyreáll az olvasási kedvem.
Egyébként ha olvasni nem is, legalább könyvekből készült sorozatokat néztem. Belekezdtem A szolgálólány meséjébe és az Amerikai istenekbe is. Mindkettő megnyerte a tetszésem, szóval amint tudom, folytatni is fogom őket.

Nem is tudom, mit is írhatnék a májusomról, ami még belefér a blog kereteibe és amivel nem árulok el túl sokat. A hónap nagyon reményteljesen indult, hogy aztán egy iszonyatos lejtmenetbe menjen át. Ez mindenre rányomta a bélyegét az életemben, és csak nagyon lassan megy a regenerálódás. Az olvasási kedvem sem véletlenül csappant meg, a vásárlási is eléggé takaréklángon ég.
De azért voltak nagyon klassz dolgok is ebben a hónapban, sokat voltam koncerteken, szabadtéren, utaztam is Tatára és Veresegyházára, utóbbi helyen megnéztük a Medveparkot, ami nekem nagy élmény volt. Szeretnék medve lenni, kár, hogy olvasni nem tudnak. Ráadásul megint meg kellett állapítsam, hogy nekem vannak a legszuperebb és legmegértőbb barátaim, akik mindenben mellettem állnak, és ha kell, ötvenedszerre is meghallgatják ugyanazt és ugyanúgy vigasztalnak, mintha először mondanám.

És végre elérkezik a nyár első hónapja, ami rengeteg izgalmasabbnál izgalmasabb dolgokat tartogat, könyves és nem könyves téren egyaránt. Jön a Könyvhét, ahol bár nem tervezek vérengzést, de azért pár nagyon vágyott könyv kerülni fog hozzám. Holnap egy Hans Zimmer koncerttel kezdődik a hónap, hogy a vége pedig a Volt Fesztivállal záruljon. És újabb nagy utazás készülődik, ezúttal Milánó az úticél, ami egy jó ideje bakancslistás, és alig akarom elhinni, hogy Róma után ide is sikerül eljutni. Nagyon remélem, hogy a következő havi zárásban már azt írhatom, hogy a június az én hónapom volt.

Nemsokára találkozunk (kép forrása)
A többiek májusa:

Dóri
Pupilla
Amadea
Nikkincs
Heloise
Sister

Megjegyzések

  1. Hú az Amerikai istenek sorozat engem is érdekel, jó is hogy írtad ;)
    Kívánom, hogy a június a te hónapod legyen Nita több téren!! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még csak az első részt láttam én is, de mindenképp folytatom, nézz bele, hátha téged is elkap. :)
      Köszönöm. <3

      Törlés
  2. Ugyan voltak kevésbé pozitív történések nálad májusban, szerintem összességében inkább több jó dologra tudsz visszaemlékezni :) Meg hát lesz mit várni most már júniusban, meg a nyár további részében, amihez én is csak a legjobbakat kívánom neked. No meg sok szuper jó könyvet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg igyekszem is a jó dolgokat látni a májusban. :)
      Köszönöm, én is hasonló jókat kívánok neked, legyen olyan nyarunk, amilyet szeretnénk! :)

      Törlés
  3. "Szeretnék medve lenni, kár, hogy olvasni nem tudnak.":DD Pedig hogy megugrana a Medvepark látogatottsága!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "És jobb oldalt láthatják, ahogy Brumi éppen elmélyülten olvassa a Háború és békét." :D

      Törlés
  4. Remélem a júniusod már jobb lesz! A május azt hiszem sokunknál nem volt igazán könyves hónap, de végülis ez így dukál, április a könyvfeszté, június a könyvhété, a kettő közt megpihenünk. ;)

    A Palatinus-domb lányairól épp most írom a posztom. :) Nekem tetszett nagyon, jó kis olvasmányos történet. A Borne-t meg pont tegnap vagy tegnapelőtt kezdtem el. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Pupi! Igen, a kettő között mondjuk olvasni kéne a zsákmányokat, de hát nem mindig úgy jönnek ki a dolgok. :)

      Nekem is tetszik A Palatinus-domb lányai, úgy meg különösen érdekes, hogy nemrég olvastam az Augustust, így sok mindent már tudok, de jó más szemszögekből látni a dolgokat. Remélem a Borne-t is szeretni fogod. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.