A szeszélyes áprilisi beszerzések

Sejtettem, hogy az április bővelkedni fog beszerzésekben, de azt nem gondoltam, hogy ennyire ki fogom tombolni magamat. A Könyvfesztivált hibáztatom maximálisan érte. :)

Ha a Velence útikönyvet is beleszámoljuk, összesen 17 könyvvel lettem gazdagabb ebben a hónapban, ami abszolút rekord, főleg ahhoz képest, hogy előtte 5 könyvet szereztem be 3 hónap alatt. Azért ebből nem kívánok rendszert csinálni, de most nem bánom, hogy így alakult.
Először egy előrendelésem érkezett meg, V. E. Schwabtól az Egy sötétebb mágia, ami nagyon érdekel, hiszen Londonban játszódik. Gulyás Pétertől A végtelen térségek örök hallagását ajándékba vettem meg és akkor már rendeltem magamnak egy példányt. Támogassuk a tehetséges, magyar szerzőket!

A Könyvfesztivál kupaca

Ezután pedig következett a Könyvfesztiválos ámokfutás. Gondolkodtam, hogy írjak-e a Fesztről külön posztot, de végül úgy döntöttem, csak itt a havi zárásnál emlékezem meg róla. Volt itt minden: rengeteg barát és ismerős, kevés akció, de azért jópár klassz megjelenés, a Geopen ismét csodás standja, a szokásos Némózás fish&chips-szel, sci-fi és fantasy kiadói beszélgetés és még egy órás sorbanállás is dedikálásért. A négy napból három napon kint voltam és bár szombatra már nagyon fáradt voltam és kissé megcsömörlöttem a tömegtől, így is nagyon élveztem az egészet. Már hetedik éve járok ki és bár idén az Alexandra-ügy azért rányomta a bélyegét az egész Fesztiválra, én továbbra is nagyon tudom élvezni.

Ami a beszerzéseket illeti, először az Európa standjánál zsákmányoltam be az NW-t, szintén Londonban játszódik és nagyon igényes kiadást kapott. Ide később egy barátnőmmel még visszatértünk, és sajnos felfedeztem az Európa Zsebkönyveket, amiből a Love Story és az Állatfarm velem is jött. Szokás szerint meglátogattam az Agave és a Fumax standját, előbbitől a Távolvíz és a Borne, utóbbitól a Puha Boldog Puffancs és a Halálmadarak jött velem. A Scolar standjánál felfedeztem, hogy a régóta nézegetett A boszorkány ideje most csak egy ezres, így hát nem bírtam otthagyni. A szerelem történetéhez Nikkincs hozta meg a kedvem, mikor kiszúrtam a Magvető standjánál, először otthagytam, másodszorra viszont már hazajött velem. Ezen kívül még a Korongvilág első két részére csaptam le a Delta akciójában.

A Palatinus-domb lányai reciként érkezett hozzám, de ezt is a Feszten kaptam meg, valamint Petamás volt olyan drága, és szerzett nekem a Libriben egy Vajákot, hogy legyen mit dedikáltatnom. Furcsa, hogy a kiadó nem gondoskodott róla, hogy mindegyik részből lehessen kapni kint a Fesztiválon, szerintem ez nagy baklövés volt a részükről.
Végül pedig Jessie Burtontől a Múzsa előrendelésként érkezett meg hozzám.

A csodálatos Geopen stand
Ami az olvasásokat illeti, most egészen jól haladtam, 3 képregényt és 4 könyvet fejeztem be. Egy kedves kollégámtól kaptam kölcsön két Batman képregényt, amiket egyszuszra el is olvastam. A Puha Boldog Puffancsot már a beszerzés másnapján el is olvastam, jókat nevettem rajta, nekem jobban tetszett, mint az első rész.
John Williams-től az Augustus eleinte nehezen csúszott, de a második felére megszerettem a történetet. Alessandro Bariccotól a Tengeróceán hozta a szokásos Baricco-érzetet, már tudom, mire számíthatok, ha kinyitom egy könyvét.
Cheryl Strayedtől a Vadon lett a hónap kedvenc olvasmánya. Végre egy őszinte beszámoló arról, milyen a lelki és testi poklot megjárni, hogy az ember mennyire mélyre tud kerülni, de hogy igenis van esélyt utána még kikerülni innen. Miután elolvastam, legszívesebben én is nekiindultam volna valahova, hogy kigyalogoljam magamból a bajaimat.
Végül a Love Story került sorra, ahogy a Molyon írtam, meg kellett etetnem lelkem rózsaszín felét. Hát nem hiszem, hogy ez a történet mély nyomokat hagyna bennem, sokaknak nagy kedvence, de valahogy engem annyira nem tudott megérinteni. 10 évvel ezelőtt szerintem sokkal jobban szerettem volna.

Ami egyéb téren illeti az áprilist, nem csak az időjárás volt szeszélyes. Nálam nagy fentek és lentek váltogatták egymást, de így a hónap végére úgy tűnik, szépen rendeződnek a dolgaim. Meghoztam egy nagy döntést, július elsejétől egy új munkahelyen várnak rám új kihívások. Lelkileg is volt magamban mit rendezni, de úgy érzem, végre amit le kellett zárnom, sikerült lezárnom, és talán valami új is el fog kezdődni májusban. Amúgy meg le a hóval, és éljen, hogy elkezdődött a szabadtéri koncertszezon!

Májusban igyekszem visszafogni a beszerzéseimet, de még egy-két könyv piszkál, meglátjuk, sikerül-e ellenállnom nekik. Reméljük most már a tavasz megmutatja a szebbik arcát, főleg mert sok szabadtéri programot tervezek. Hajrá május, én hiszek benned!

A többiek áprilisa:

Nikkincs
Dóri
Pupilla
Amadea
Sister
Heloise


Megjegyzések

  1. Tizenhét könyv, aztaaa :) Szerintem kellenek néha az ilyen kilengések, tökre belefér :)
    Ó, az Európa Zsebkönyvek tényleg gyönyörűek! Azokért nekem is csorog a nyálam :)
    A Múzsára nagyon kíváncsi leszek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak rendszert nem kéne csinálni belőle, mert helyem az már szinte semmi nincs. :D
      Én a Feszten láttam őket először, tényleg szépek és az áruk is baráti. :)
      Én is, A babaház úrnőjét szerettem, remélem ezt is fogom.

      Törlés
  2. Hű ez hatalmas beszerzés! :D
    Az Európa Zsebkönyvek jól néznek ki, tegnap azon csodálkoztam, hogy Háy Jánosnak is megjelenik majd nyáron egy könyve a sorozatban. A Love storyt pár éve olvastam és megdöbbentően nem tetszett, nem is nagyon emlékszem már rá, csak hogy csalódás volt :(

    Zadie Smithre már kíváncsi vagyok, majd megvárom mit írsz róla meg igyekszem elolvasni A szépségrőlt.

    Remélem Nicole Krauss könyve tetszeni fog, a filmet megnézem majd. Gulyás Péter könyvről is várom a véleményed ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Háy Jánost én is most láttam, hogy lesz. :) Akkor nem vagyok egyedül, hogy nem hagyott mély nyomot a Love Story.

      Igyekszem majd mielőbb Zadie-t és Gulyás Pétert sorra keríteni. :) A szerelem történetét először olvasni szeretném majd, utána jöhet a film. :)

      Törlés
  3. Jaj, hát öröm ránézni erre az óriási kupacra! :))
    Az Egy sötétebb mágia meg A múzsa engem is piszkál, de szerencsére továbbra sem vagyok könyvvásárlós kedvemben, de ha lennék, tuti ezeket vettem volna meg. :) Egyébként valahogy nem csigázott fel annyira a könyvfesztes felhozatal, látom, te is több, korábban megjelent könyvet vettél inkább.

    A Vadon nekem is nagyon tetszett <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mai napig az asztalomon vannak, nem volt szívem még elpakolni őket. :)
      Igen, azért régebbi megjelenésekre is csábultam el. Egyébként ahogy néztem, a Könyvhét lesz az, ami nekem talán nem lesz olyan erős.
      A Vadont részben miattad vettem meg. :)

      Törlés
  4. Jóóó ég, micsoda csodás könyvtorony! :) A Palatinus-domb lányait én most olvasom, nekem eddig bejön, remélem neked is tetszeni fog. Közös beszerzésünk még a Borne, na őrá is roppant kíváncsi vagyok. ;)
    A Love story nekem se volt igazán maradandó, bár úgy emlékszem, megható volt.

    A Geopen stand nekem is nagyon bejött, és kis híján elcsábultam egy zsákbamacska könyvre ott - az tartotta bennem a lelket, hogy arra gondoltam, nehogy egy sündisznó eleganciája legyen benne, mert akkor kardomba dőlök. :D :D

    Nagyon várom a tartós jó időt, és a sok kinti programot, meg a szabadban olvasást én is. :) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én meg a Borne-ba kezdtem most bele, de még nagyon az elején vagyok. :)
      Érdekes, én eléggé meghatódos vagyok, a Love Story-t mégse könnyeztem meg.

      Jaj, az pech lett volna. :D Én is majdnem elcsábultam, de így is eleget költöttem. :P

      Ó, a szabadban olvasás! Állítólag jövő héten jön a meleg, hát úgy legyen. :)

      Törlés
    2. Én még előbb Kőrösit be akarom fejezni, aztán Palatinus és Borne ésésés már persze viszket a kezem másik könyvek után is. :D :D

      Törlés
    3. Beindult akkor az olvasásitisz! :D

      Törlés
  5. Tyűha, belehúztál ezzel a 17 könyvvel, de ilyenkor kell tobzódni a jó könyvekben! :) Remélem, A szerelem történetét szeretni fogod, én nagyon bírtam.
    A Vadon nálam abszolút újraolvasós kedvenc kategória lett egy évvel ezelőtt, annyira megtalált magának az üzenetével, örülök, hogy neked is jó élményt adott.
    Amúgy a Geopen standja valóban nagyon pofásra sikerült, én zsákbamacskáztam ott egyet, ajándékba szántam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezeket tényleg szerettem is volna, remélhetőleg nem okoznak majd csalódásta :)
      Azt javarészt miattad vettem meg. :)
      Nekem is tuti újraolvasós lesz, lehet a filmet is megnézem majd.
      Én nem vettem végül semmit, de megdicsértem a standjukat meg barátnőmnek ajánlottam A sündisznó eleganciáját, és csak úgy én is kaptam a batikolt vászontáskájukból. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.