100. blogturné, egy kis kérdezz-felelek



Úgy gondoltuk, egy rendhagyó blogturnéval ünnepeljük meg, hogy kerek 100 könyv szerepelt már a Blogturné Klub repertoárján.
Gyakran jönnek kérdések tőletek, olvasóktól a turnék háttérmunkáival kapcsolatban. Összeírtunk néhány kérdést, amikre válaszolva képet kaphattok, hogyan is áll össze egy blogturné, mi a tagok személyes véleménye egy-egy témában, mik voltak az emlékezetes pillanatok az első 100 könyvvel kapcsolatban.
Ezen a turnén sem vesz részt mindenki közülünk, inkább csak a legjátékosabb kedvűek.
Fogadjátok szeretettel ezt a különleges turnét, utána pedig következhet az újabb 100 remek könyv!

1. Melyik könyv tetszett a legjobban a 100 turnés regényből? Vagy melyik 3?

Nekem a Bábel fiai tetszett a legjobban, ritka, hogy egy kezdő író ennyire kiforrott első regényt tud lerakni az asztalra. De szerettem még a Téli mesét és az Oh, boy!-t is.

2. Ki volt a legszexibb karakter a 99 történetből?

Én nem vagyok az a típus, aki rajongani szokott könyves karakterekért, de ha választanom kell, akkor azért Calderon kapitányt szívesen megnézném küzdelem közben. :)



forrás



3. Változtak a blogolási szokásaid a Blogturné Klub miatt?

Jelentősen nem, talán csak annyiban, hogy igyekszem jobban odafigyelni, hogy rakom össze a bejegyzéseimet.

4. Mi volt a legjobb dolog, ami a Blogturnénak köszönhetően megtörtént veled? És mi volt a
legrosszabb?

A legjobb egyértelműen az, mikor Moskát Anita megkeresett privátban, és megköszönte, hogy turnéztattuk a könyvét, valamint leírta, mennyire örült, hogy mind a hármunknak, akik részt vettük a turnéban, tetszett a regénye.
A legrosszabb? Amikor az ember feje fölött összecsapnak a hullámok, akkor egyszerűen nehéz a BtK eseményeit, határidőt követni, de szerencsére a többiek kellően rugalmasak, így az ezzel kapcsolatos problémákat megoldjuk.

5. Mint kampányfőnök, melyik turné állt legközelebb a szívedhez?

Egyelőre csak a 2314 turnénak voltam a főnöke, de ott is sok segítséget kaptak Fummie-tól, nélküle nem ment volna olyan simán a turné. De ennek a turnénak különösen örültem, élvezet volt a regényt olvasni, az extrát csinálni, igazán szerettem.

6. Miért jelentkeztél? Mi inspirált arra, hogy a klub tagja legyél?

Kíváncsi voltam, hogy működik belülről a BtK, érdekes kihívást láttam benne, szerettem volna valami újat hozni a blog életébe.

7.  Hogyan változtak az olvasási szokásaid az eltelt idő alatt?

Talán annyiban változtak, hogy figyelni kell a határidőkre, és az adott könyveket előre kell venni, de mivel amúgy is csak olyan könyveket választok, amelyek érdekelnek, ez nem jelent nagy problémát. Ráadásul mivel a könyvek többségét e-ben kapjuk meg, végre kihasználom az olvasóm nyújtotta lehetőségeket.

8. Mi a legnehezebb dolog a blogturnézásban?

Folyamatosan követni az eseményeket, figyelemmel kísérni, milyen turnék vannak, mikor következek én, milyen könyvekre lehet jelentkezni, éppen hol adódnak problémák, hol van emberhiány… De azért ez legtöbbször kellemes teher. :)

9. Kaptál visszajelzést valamelyik posztod extra tartalmával kapcsolatban?

Még nem, egyelőre kevés turnéban vettem részt, és azokhoz sem olyan extrákat választottam, amiért különösen rajongani lehetne. :)

10. Mennyi időt vesz igénybe egy turnés poszt összeállítása? (Tartalom, képek,extrák, stb.)

Nálam általában több órát. Először megírom a véleményem, utána kezdek el anyagot keresni az extrákhoz, és attól függően, mennyire sikerül gyorsan rálelni arra, amit keresek, el is húzódhat egy-egy poszt írása. Én nem szoktam túl sok képet berakni a blogbejegyzéseimbe, így azok válogatásával nem megy el annyi idő, inkább azzal, hogy az extra, amit írok, ne legyen túl száraz.
Néha jó lenne egy időnyerő. Vagy egy varázspálca.

11. Nem könnyű együtt dolgozni 21 nővel és egy pasival. Volt valami, ami kivágta a biztosítékot?

Vannak konfliktusaink, hiszen sokan sokfélék vagyunk. Mindenkinek megvannak a maga magánéleti dolgai is, amelyek hol jobban, hol rosszabbul alakulnak, és ez is ki tud hatni arra, hogyan kommunikálunk egymással. De szerencsére a fontosabb kérdésekben mindig sikerül dűlőre jutni, és ha össze kell fogni, akkor azt meg tudjuk tenni, és ki is állunk a másikért.

12. Volt olyan turné, aminél utólag megbántad, hogy jelentkeztél rá?

Volt egy ilyen, fel is merült, hogy kiszállok belőle, de végül csak extrát írtam a turné keretein belül. Remélem nem lesz túl sok ilyen csalódásom.

13. Számodra mi a legjobb része a blogturnénak?

Egyrészt az, hogy számomra érdekes könyveket olvashatok akár megjelenés előtt. Vannak könyvek, amelyekre esetleg régóta vár az ember, és jó, hogy megrövidül a várakozás időszaka. :)
Másrészt pedig az, hogy a blogturné ad egyfajta közösségi élményt a blogolásnak. Láttam, hogy külföldön milyen összefogások vannak, és bár sokaknak vannak ellenérzései a BtK-val kapcsolatban, szerintem jó, hogy van.

14. Hogy látod a BTK-t 5-10 év múlva?

Bele fogunk fulladni a könyvekbe. :)) El tudom amúgy képzelni, hogy a tagok egy része lecserélődik, hiszen aki ma fiatalabb és ráér, lehet később ha munkája lesz, családja stb., már kevesebbet fog tudni vállalni, és az új generáció fogják átvenni a stafétát. Aztán az is lehet, hogy még nyugdíjas korunkban is gyártjuk majd a posztokat. :))

15. Volt-e olyan könyv, aminek a turnéján szinte minden blogger részt akart venni? Amiért majdhogynem ölre mentetek?

Természetesen vannak könyvek, amelyek sokakat érdekelnek, de nem emlékszem olyanra, hogy kimondottan ölre mentünk volna érte. Vagy akkor én még nem voltam tag. :D Tény, hogy vannak korlátozott számú blogturnék, amire nem jelentkezhet mindenki, de itt is figyelembe szoktuk venni, kinek mi a szíve nagy vágya. Volt már rá példa, hogy valaki lemondott mondjuk a papírpéldányáról vagy a blogturnés helyről, hogy valaki más részt vehessen.

Éééén fogom azt a könyvet olvasni! (forrás)

16. A 99 turnés könyv írója közül ki az, aki a legnagyobb hatást tette rád, akinek a stílusa a leginkább tetszett?

Újból Moskát Anitát említeném, de Boris Vian is kellemes csalódás volt. Tőle már nagyon régóta szerettem volna olvasni valamit, de tartottam attól, hogy nem nekem való. Végül sokkal-sokkal jobban tetszett, mint vártam.

17. Ki az a bloggertársad, akit a legkevésbé ismersz?

Többen is vannak, főként annak köszönhetően, hogy én nem vagyok alapító tag. Emellett vannak kevésbé aktív tagok, akikről szinte alig tudok valamit. De szerencsére sokan vannak, akivel már személyesen is ismerjük egymást.

18. A 99  turnés könyvből melyik szereplő hasonlít rád leginkább? És kinek a bőrébe bújnál legszívesebben?

Hirtelen egy ilyen karakter sem jut eszembe, aki annyira hasonlítana rám. És talán valamelyik Téli mese szereplő szívesen lennék, hogy láthassam azt az elvarázsolt New Yorkot. :)

19. Ebből a 99 könyvből, amit olvastál, azok közül melyik karaktert gyűlölted a leginkább?

Egyértelműen Emmát a Visszafojtott lélegzetből. Még egy ennyire önző embert, aki az orra hegyéig sem lát el! Rettentő csalódást okozott az Elakadó lélegzethez képest.

20. Műfajt tekintve elég sokrétűek az olvasmányok a BTK-n belül. Mi az a műfaj, amit a leginkább kedvelsz?

Hozzám a sci-fi és fantasy áll a legközelebb, de olvasok szépirodalmat és másfajta szórakoztató irodalmat is. Ami a BtK fő profilja, a YA és NA könyvek, azokból nagyon-nagyon keveset olvasok, de azért is lettem részben felvéve, hogy kicsit színesedjen a műfaji paletta.

21. Ki az a bloggertársad, akivel a legszívesebben találkoznál személyesen - azok közül, akikkel eddig még ez nem történt meg?

Mindenkivel, akivel eddig nem sikerült, jó lenne egy nagy BtK találkozó. :) Ha konkrét személyt kell említenem, nagyon kíváncsi lennék élőben Tibire, Ronira és Ramónára, és jó lenne hosszabb időt elbeszélgetni Toffy-val, akivel eddig csak futólag láttuk egymást.

22. Mennyi blogturnén vettél már részt?

Ha minden igaz, ez a nyolcadik blogturném. Eléggé válogatós vagyok. :)



Természetesen a nyereményjáték sem maradhat el!


a Rafflecopter giveaway

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

Lois Lowry: Az emlékek őre

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.