A nagy 2022-es évzárás

Már egy éve annak, hogy erre jártam, de úgy döntöttem, a szokásos évértékelő bejegyzésem nem maradhat el. Kicsit segít nekem is átlátni, milyen is volt a tavalyi év.

A könyvek

Sajnos olvasás szempontjából az utóbbi évek egyik legrosszabbját tudhatom magam mögött. Mióta vezetem az olvasásaimat Molyon, nem volt még ennyire kevés olvasmányom. Amikor nem vagyok olyan lelkiállapotban, akkor nem a könyvek, hanem minden más kerül előtérbe. Így a 2022-es évet mindössze 27 könyvvel és 5640 oldallal zártam. Nem vagyok büszke rá, de hát van ilyen, és tudom, hogy van aki már ennyi olvasásnak is bőven örül. Azért nagyon bízom benne, hogy ennél idén jóval többet fogok tudni majd olvasni. 

Tavaly két kihíváson indultam, sajnos egyiket sem sikerült teljesíteni. Sem a 60 olvasás, sem a várólista-csökkentés nem ment most, de ennek ellenére idén is megpróbálkozom majd mindkettővel, de erről majd később. A VCS-nél a legnagyobb hiba az volt, hogy nem készültem kivételesen alternatív listával, és rögtön az első olvasmányba beletört a bicskám. 2023-ra már nem követem el ezt a hibát.

Aminek viszont örülök, hogy a beszerzéseimet szépen sikerült visszafogni, mondjuk ez részben a csökkent olvasási kedvnek is betudható, de annak is, hogy igyekeztem sokkal tudatosabban megválogatni, mi is kerül a magánkönyvtáramba. 38 könyv került hozzám, ebből 4 darab volt ajándék. Ezekből 12-őt el is olvastam, ami annak fényében, hogy mennyit olvastam, szerintem egészen jó szám.

A top 3 olvasmány

1. Taylor Jenkins Reid: Evelyn hét férje - A könyv, aminek nagyon megtévesztő szerintem a
magyar borítója, az alapján sosem olvastam volna el. De az év egyik legkelllemesebb élménye lett végül, sokkal többet kaptam tőle, mint vártam. 

2. Dolly Alderton: Minden, amit tudok a szerelemről - Engem ez a történet a lehető legjobbkor talált meg. Nagyon élveztem Alderton stílusát, és bár én itthon azért kissé más körülmények között éltem/élek, nagyon sok mindent magaménak éreztem belőle.

3. John Scalzi: A Kaidzsú Állatvédő Társaság - Tudom, hogy sokan nem szerették, engem viszont szintén nagyon elszórakoztatott ez a sci-fi. Egy olyan évben, amikor szinte alig bírtam olvasni, az, hogy ez  pár nap alatt lecsúszott, nekem sokat jelentett. Kicsit visszaadta a hitem abban, hogy tudok én még élvezni könyveket.

Filmek és sorozatok 

A 2022-es év egyértelműen a sorozatoké volt. A nyilvántartásom szerint 427 sorozatepidódot láttam, ami négyszer annyi, mint amennyit 2021-ben. Ebből jó sok epizódot a The Office tett ki, amelyet tavaly néztem meg, és főleg az első évadokat imádtam és nagyon mély pillanatokban is tudtam nevetni rajta. Nagyon szerettem még az Space Force második évadát, két nap alatt ledaráltam a The Bridgerton második évadát, A besúgó pedig az év meglepetése volt számomra, ami miatt lett HBO Max előfizetésem. A Marvel-sorozatok közül a What if...? és a The Moon Knight tetszett, a Ms. Marveltől kitéptem a hajam, a She-Hulk pedig olyan mélységekbe süllyedt, hogy volt olyan része, amit részegen néztem meg, és jobb is, hogy az alkohol ködébe vész. 
Meglepő módon se Az időutazó felesége, se az új Stranger Things nem volt csalódás, és a For All Mankind és a The Crown folytatásai sem okoztak csalódást. A Sárkányok háza és A Gyűrűk Ura sorozat is lecsúszott, ha választanom kéne, inkább előbbit választanám, de bevallom, egyikkel sem avattam nagy kedvencet.

Emellett még 24 filmet néztem meg, ezek közül egyértelműen és toronymagasan az Everything, everywhere all at once lett az abszolút kedvencem. Nagyon örülök, hogy elmentem rá moziba. A többi javarészt újranézés volt, valamint Marvel filmek, utóbbiakból a Doctor Strange folytatása lett a kedvenc, a Morbius pedig az abszolút mélypont, amiből szerencsére szintén nem sok minden maradt meg.

Milyen év is volt 2022?

Bevallom, elsőre erre a kérdésre csak egy káromkodás jutott eszembe, mint szerintem sokan másoknak is. Nem számítottam rá az év elején, hogy a Covid tetejébe még egy háborút is kapunk a nyakunkba, ami ráadásul elég sok minden mást is vont maga után. Április eleje szintén egy jó nagy csalódást hozott számomra, és az egész évben csak kapkodtam a fejem, hogy van még ennél lejjebb? Sajnos általában volt.
Mindemellett felültem a saját személyes érzelmi hullámvasútamra is, ami sajnos nagyon sok mélységet tartogatott, és nem mindegyikből volt egyszerű kimászni. De már fél éve járok egy csodálatos emberhez, aki nagyon sok mindent segít megérteni az életemben. Ha tehetném, szinte mindenkit elküldenék egy időre terápiára, sokakra ráférne.
De hogy ne csak negatívumokról beszéljek, utazás terén például nagyon jó évet zártam, eljutottam két új országba is, ráadásul egy hatalmas régi bakancslitás vágyam teljesült azzal, hogy 10 napot New Yorkban tölthettem. Azóta is mindenkinek erről mesélek, akinek csak tehetem. :D Tényleg meghatározó élmény lett, és alig várom, mikor tudok legközelebb egy ennyire nagy útra elmenni. De nagyon élveztem, hogy végre 2019 óta először újra eljutottam Olaszországba is, voltam Franciaországban, Csehországban és Ausztriában is. 

Tervek 2023-ra 

Most már egyre óvatosabb vagyok a tavalyi év óta a tervezéssel, de azért persze most is megvannak a magam céljai, vágyai. Olvasás terén idén a Goodreadsen belőttem magamnak egy 50-es célt, remélem sikerül megvalósítani, valamint ismét beneveztem a várólista-csökkentésre, ezúttal viszont készültem alternatív listával is. 
Nagyon szeretnék idén több filmet nézni és folytatni a nagy klasszikusok pótlását. Jó lenne pár tavalyról beragadt sorozatot is végignézni.
Természetesen szeretnék utazni is, tavaly elmaradt egy svájci utam, azt idén legalább duplán szeretném pótolni. Ami még emellett biztos, hogy áprilisban megyek Londonba, és sok más is van a listámon. Az év eleje fog már most olyan változásokat hozni, amiről itt most nem szeretnék részletesen írni, de az biztos, hogy el kell majd pár dologban gondolkodnom azon, hogyan tovább. Sok minden meg persze már csak pénz és idő kérdése.

Azoknak, akik pedig eljutottak idáig, azoknak egy sokkal jobb, nyugodtabb új évet kívánok, sok klassz könyvvel és élménnyel!





Megjegyzések

  1. Szebb és boldogabb új évet itt is, drága Nita! New York annyira szuper lehetett, remélem egyszer én is eljutok oda. És nagyon várom, hogy gyere Svájcba :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon boldog új évet kívánok! New York életem egyik legjobb utazása colt eddig, mindenkit bíztatok azóta, hogy menjen, ha tud. :) Svájcot pedig én is várom!

      Törlés
  2. Boldogabb 2023-at! Remélem idén sikerül több időt arra szánnod, amire szeretnél - jó könyvek, sorozatok, na de az utazásokkal szerintem sok új élményt gyűjtöttél 2022-ben is. Szuper könyveket választottál a vcs listáidra is, többet olvastam és én is ajánlom :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, neked is! Nagyon kíváncsi leszek a VCS-s könyvekre, remélem jó élmények lesznek. :)

      Törlés
  3. Nita! Most jutottam ide, te jó ég, de ne tudd meg, már félig elolvastam pedig januárban is, azt hittem, hogy írtam is, de rádöbbentem most, a kinyitott tabok irtásakor (volt vagy 60, jesszus!), hogy nem!
    Nagyon mozgalmas év volt ez neked, a sok utazással, wow, New York fantasztikus lehetett! Ezt egész életedben emlegetni fogod szerintem, én is így vagyok a dublini utammal. ♥
    És kijutott sok nehézség is, de remélem, hogy jó úton vagy, és kívánom, hogy minden a lehető legjobban alakuljon számodra! :* Embrace the changes. ;)
    Alter lista nélkül pedig soooooha! :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.