Gyertek hozzám könyvespolcot nézni!

A Témázás mostani témája, ami a Könyvespolc túra - Mutasd a polcod, megmondom, ki vagy!,  nem is lehetne aktuálisabb számomra, ugyanis kicsit több, mint egy hete költöztem és pár napja került összeszerelésre a két új könyvespolcom, így frissiben tudom nektek megmutatni, hogy is néz ki a könyvtáram.

Az egyik kedvenc emlékem gyerekkoromból, hogy mindig nézegettem a gerincét a nappaliban lévő könyveknek. Már akkor is, mikor még el sem tudtam őket olvasni, utána pedig olvasó emberként már egyre jobban érdekel, mit is rejtenek a gerinceken húzódó címek. Pár könyvet sorra is kerítettem, de valami a mai napig megmaradt csak magát illegető polclakónak.

Ahogy azt már más is megemlítette a posztjában, az én könyveim is kétlakiak: egy jó részük még mindig a szüleim házában a gyerekszobámban lakik. Az idei év egyik nagy terve, hogy ezeket a könyveket átnézem, átválogatom, amik már nem kellenek, eladományozom, és amit csak tudok, felhozok ide. 

Na de nézzük csak a most aktuális polcaimat! Két Billy könyvespolcon laknak jelenleg a könyveim, persze már most látom, hogy ez nem lesz elég. Még szeretnék egy kicsi Billyt, de ahhoz még kicsit puhítani kell a páromat. :) De egyelőre ezzel is beérem, ráadásul még egy polcot kivéve egy sorban laknak itt a könyveim. 

Amit általánosságban tudni kell, hogy nálam alapvetően kiadó szerint vannak rendezve a könyvek. Ettől csak akkor térek el, hogyha az író vagy egy bizonyos téma megköveteli. A könyvespolcaimon vannak mindenféle kis díszítő elemek, ezek számomra feldobják, valamint a polcok tetején lakik a futónövényem, a földgömb, amit a 30. szülinapomra kaptam a barátokról és pár B betűs könyvtámasz, ha esetleg majd szükség lenne rájuk.


 

És akkor nézzük meg kettesével a polcokat!A bal oldali könyvespolcon a felső két polcon laknak egyrészt a Gabo Kiadóhoz köthető könyveim, valamin a Menő macskák! könyvemtől jobbra létrehoztam egy kis állatos részleget. Itt laknak Durell és Herriot könyvei, utóbbi még biztosan bővülni is fog. Az itt látható baglyot és cicát egy kedves barátomtól kaptam.


A következő két polc az Agave Könyveké, amelyből Érden még sokkal-sokkal több van, de itt fent ezek vannak nálam. Egy jó részét sci-fik és a Neil Gaiman-gyűjteményem teszi ki. Itt látható a Tízkicskönyvtől vett könyvkabát, egy mára megszűnt lakberendezési boltban vett fatábla, a könyvjelzőim egy eredetileg zsepitárolóban, egy üveg görögországi tengervíz, valamint három képeslap, amiből kettőt én vettem, egyet pedig még Postcrossing keretében kaptam. Ez utóbbin a gerinceken híres irodalmi párok nevei olvashatóak, ez az egyik kedvenc lapom.

Az alsó két polc viszont inkább vegyesvágott, az egyiken két sorban vannak ráadásul a könyvek. Ennek még lehet fog változni az elrendezése, de egyelőre így sikerült bepakolni a könyveket. Van itt aztán Könyvmolyképző regényektől kezdve Poketeken át Harris-gyűjteményig minden.


Áttérve a jobb oldalra, a felső két polcon találhatóak a Fumax könyveim, a Harry Potter gyűjteményem az Ickaboggal kiegészítve, a Park Kiadós könyveim, egy kis Jelenkor, valamint egyelőre idekerül Billy Byrson könyve. A felső polcon látható az a néhány legófigurám, ami van, valamint egy csillogó befőttesüveg, ami nekem mindig a varázslatot juttatja eszembe. Lent az unikornis egy kedves barátnőmtől kaptam, a bárányka egy másik barátnőmtől jött hozzám most húsvétra, neki még nem biztos, hogy ez lesz a végleges helye. A jobbra lent látható házikó pedig Brugges-ből jött velem.

 
A középső két polcon laknak az Európa és 21. Század könyveim. Itt találgató egy Tolkien-rész, Zafón összes eddig magyarul megjelent könyve, Szabó Magdák és sok minden más is. Itt egyelőre csak egy szintén ajándékba kapott kis kék bagoly lakik.


Végül legalul a Margaret Atwood könyveim, a Csodaidők kötetek, egy kis vegyes rész, a képregényeim és néhány fantasy található, valamint jobb oldalt eladásra váró könyvek. Mielőtt elköltöztem volna, tartottam egy szanálást, így most nincs itthon túl sok olyan könyv, amitől megszabadulnék.


 
Ezen kívül az ágyam melletti nyitott polcon tartom az aktuális olvasmányom, a Kindle-öm és a könyvtári könyveimet. Jó lett volna, ha maradt volna ezeknek hely még a könyvespolcon, de nem baj, úgyis legtöbbször mostanában az ágyban olvasom, így rögtön kéznél vannak.

Mivel ez eléggé friss elrendezés, még simán lehet, hogy változni fog, főleg, ha esetleg sikerül még a kicsi polcot beszereznem és Érdről felhoznom valamennyi könyvet még. De egyelőre én így is nagyon elégedett vagyok, jó ránézni erre a két polcra is. Amíg nem voltak összerakva, szomorú volt látni, hogy szatyrokban, dobozokban tengődnek a könyveim, de amint kikerültek, sokkal otthonosabbá vált a nappali és még a párom is azt mondta, hogy feldobják a lakásunkat. Nekem enélkül nem is otthon az otthon.

Remélem tetszett nektek ez a kis körbevezetés, ha van kedvetek, csatlakozzatok a többi Témázóhoz!





Megjegyzések

  1. Jó volt barangolni nálad is, rekord sebességgel sikerült szerintem kipakolnod és elrendezgetned a könyves birodalmadat is! :)) Nagyon szépen mutatnak a sorozatok egymás mellett, az új Zafón könyveken megakadt a szemem :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez prioritás volt nálam, hogy mihamarabb meglegyen a polc. :) A Zafón könyveknél azt sajnálom, hogy az Elfeledett Könyvek Temetőjéből sikerült megszereznem az első három részt ebben a gyönyörű kiadásban, aztán a negyediket már nem adták így ki. :(

      Törlés
  2. Jól elcsemegéztem egyik-másik polcodon, az állatos szekció pedig különösen tetszik! :) Azért így részletesen látva, akad még ajta hely, de ha felkerül az érdi szekció is, egész biztos kelleni fog az a harmadik polc is. :))

    Tetszik, hogy a sorozatokat egy helyen tartod - erre egyébként én is törekszem a műfajokon és a kötéseken belül. Egyrészt szebben is mutatnak, másrészt könnyebb megtalálni őket. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azért még van hova pakolni szerencsére, de kell az a kicsi polc. :)))
      Igen, én is szeretem így egyben látni a sorozatokat.

      Törlés
  3. De jó, örülök, hogy csatlakoztál. Jó volt látni a könyveidet. De hogy kiadó szerint rendezni? :D Én sosem tudom, melyik kiadó adja ki a könyvet. Ilyenre is figyelnem kell, tehát. Tanultam most is valamit.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sokszor az alapján is döntök egy könyv választásánál, melyik kiadó adta ki, mert nagyjából tudom, melyikük ad ki az ízlésemhez passzoló könyveket. :)

      Törlés
  4. Itt vagyok végre én is! Szuper, hogy csatlakoztál - nagyon klassz a gyűjteményed és igazán hangulatos az elrendezésed is, nagyon tetszik! Kiadó szerinti rendszerezésen én is gondolkodtam már, de aztán mindig a szerző meg a téma győzött :) ( bár a kiadó szerinti is azért valami hasonlót takar, különösen mondjuk egy Fumax vagy Agave esetében :) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :) Igen, pár szerző azért van, aki vegyesen jelent meg, de a többség az egy kiadónál van, azért a szerzőket én is igyekszem egy helyen tartani. :)

      Törlés
  5. Végre én is eljutottam a kommenteléshez! :D ... Nagyon szuperek a polcok, és tényleg rekord gyorsan kipakoltad, elrendezted őket, de meg is értem, nálam is prioritás lenne, és valóban nem otthon az otthon nélkülük! Nagyon utálom az olyan otthonokat, nappalikat, ahol van polc, de nincs könyv, csak csetresz meg képek, meg piák... olyan természetellenes :O... Meg tálalószekrény csak, poharakkal... Könyvek?! Hol vagytok?!
    Szerintem tök jó a rendszerezési módszered, és valóban van még kis helyed is, jó lesz, ha majd egy helyen lehetnek mind, az érdiekkel együtt is! :)
    Az a Postcrossingos lap nagyon menő, és tetszik a könyvjelzőtartó is, nem is rossz ötlet valahogy így tárolni őket! :) Kék kisbaglyom nekem is van, szerintem ugyanilyen. :)
    Köszi, hogy csatlakoztál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éljen. :D Igen, az nekem is annyira fura, vagy amikor van kb. 3 darab könyv mutatóba. A jó kis tömött polcok a jók. :))
      Köszi, azt én is várom, hogy már egyben lássak mindent. :)
      Annyira klassz volt ennek a zsepinek a csomagolása, hogy nem akartam kidobni. :D Előtte egy kisebb London mintájúban volt, de azt kinőtte. :D És még ezen kívül is vannak könyvjelzőim egy mappába eltéve....
      Én köszi a szuper témát. :)

      Törlés
    2. Hát vagy még rosszabb, amikor tényleg egyetlen darab sincs!! Az a könyvespolc és az otthon megcsúfolása. :(
      Szerintem nekem is volt pont ilyen zsepim, de én kidobtam... nem gondoltam az alternatív felhasználására! :D Mondjuk nekem is olyan sok a könyvjelzőm, hogy nem férne el, de legalább a kedvenceket egy helyen lehet tartani, vagy lehet váltogatni. :)

      Törlés
    3. Már nem tudom, honnan jött az ötlet, de azóta is örülök, hogy eszembe jutott. :) Igen, nekem is talán a legkedvesebbek vannak elől. :) Mindig innen válogatok, melyik könyvjelző menjen a könyvembe. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.