Novemberi beszerzések

A november utolsó napja még napfényes, de megjött az a fajta hideg, amitől nekem már tél érzetem van. De most még beszéljünk inkább az ősz utolsó hónapjáról.



Beszerzések terén meglehetősen visszafogott voltam: mindössze négy könyvet vásároltam magamnak (annál többet ajándékba). Pontosabban hármat, ugyanis a Rézkirályság recenziós példányként érkezett hozzám. Az Átváltozás és a Testamentumok előrendelés volt, Szabados Ágitól pedig a Van már időd olvasni? olvasónaplót az Írók Boltjában szereztem be. Utóbbit már el is kezdtem kicsit töltögetni, holnaptól pedig elkezdem használni az olvasásmérőt is benne. Egyelőre nem bántam meg, hogy beszereztem szerencsére. A Testamentumok pedig úgy tervezem, december első olvasmánya lesz, mert már nagyon kíváncsi vagyok rá. 

Olvasás terén elég gyenge hónapot zárok. John Banville-től A tenger várólista-csökkentős könyv, és amilyen rövid, ahhoz képes elég sokáig olvastam. Bevallom, nem igazán azt kaptam tőle, amit vártam, eléggé szenvedtem vele, de a végére azért összeállt a kép, és azért úgy már elégedettebben tettem le, de nem lesz életem olvasmánya.
Ezzel ellentétben Christelle Dabostól A tél jegyesei sokkal jobban tetszett, mint vártam. Annyira, hogy nemsokára átveszem a két folytatását is. A főszereplőnk korán kívül nem is igazán mondanám ifjúsági regénynek, inkább fantasy-nek mondanám, és abból is az a fajta, amiben el tudsz veszni, ami tényleg teljesen kiszakít a valóságodból. 
Végül Andy Weirtől az Artemis-be kezdtem bele, ami szintén várólista-csökkentős, és még elég vegyes érzéseim vannak vele kapcsolatban így 100 oldal után. Az biztos, hogy sajnos annyira nem lesz kedvenc, mint A marsi volt.

Egyébként izgalmas hónap volt ez a november, kétszer is utaztam, a hónap elején 3 napot töltöttem a Tátrában, a hónap közepén pedig Bécsben néztem meg pár dolgot, amit eddig még nem, és visszalátogattam ismerős helyekre is. Ráadásul utóbbiban végre először életemben jártam egy külföldi könyvtárban, mégpedig az Osztrák Nemzeti Könyvtárban, annak is az egyik hatalmas dísztermes könyvtárszobáiban, hát egyszerűen elképesztő látvány volt! Mindkettő nagyon jó élmény volt, és megerősítette bennem azt, hogy nem kell mindig messzire utazni ahhoz, hogy szép dolgokat lássunk.
Könyves programokból végül csak a szokásosakra sikerült eljutnom, decemberben viszont bloggerlányokkal szeretnénk megnézni a PIM karácsonyi könyvvásárát, valamint remélem jövőre több mindenre sikerül eljutnom, ugyanis egyre jobb és több szerveződik mostanában.



Novemberben is töretlen maradt a Joker-rajongásom, elmentem negyedszerre is megnézni a filmet, és az ötödik megnézés is csak betegség miatt maradt el. Emellett végre belekezdtem két sorozatba, amire nagyon kíváncsi voltam: a The Mandalorian eddig megnyert magának, a Watchmennel kapcsolatban kicsit vegyesek az érzéseim, de mindenképp végignézem az évadot. Decemberben remélem sikerül pár karácsonyi filmet megnézem a Netflixen, valamit tervbe van véve Az ír megnézése is, valamint néhány Batman újrázása.

A december egyelőre nagyon sűrű hónapnak ígérkezik, és hát könyves beszerzések terén is úgy érzem, ez a hónap fog rekordot dönteni. Nagyon remélem, hogy egy igazán emlékezetes és szép év-és évtizedzárás lesz. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

Lois Lowry: Az emlékek őre

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.