Júniusi könyvkánikula

Kicsit megkésve bár, de itt van az én júniusi zárásom. Sajnos a július hónap eleje nem a legjobban indult számomra, remélem ennél csak jobb dolgokat tartogat számomra a nyár.



Na de most még beszéljünk a júniusról, ami ráadásul a Könyvhét hónapja volt. Természetesen nem is zártam nullás hónapot, viszont magamhoz képest visszafogott voltam, hét könyvet vettem és egyet kaptam. Először a Gabótól érkeztek meg a rendeléseim, a Farkasországra és az Öröknyárra is nagyon kíváncsi vagyok. Majd a a Könyvhét csütörtökjén vettem meg a Locke&Key luxuskiadás második részét, amit nemrég el is olvastam, és még annál is jobb volt, mint amire emlékeztem. Ezen a napon jött még velem kíváncsiságból a Jelenkortól Egressy Zoltántól a Holdon, amiről sajnos azóta elég rossz kritikákat olvastam, de nem baj, maximum tanulságnak jó lesz.
Az Agave Könyvektől két könyvet vásároltam, az egyik az Elektronikus állam, amit még a Könyvhét alatt elolvastam és biztos a kezembe fogok még venni. A másik pedig Okorafortól A halálmegvető, amire nagyon kíváncsi leszek, mennyire tetszik majd.
Végül pedig Delia Owens-től az Ahol a folyami rákok énekelnek jött velem haza, aminek a címe, a borítója és a fülszövege is annyira megfogott, hogy nem hagyhattam ott. Valamint a hónap végén még Szilmariel barátnőm meglepett Rusvai Mónikától a Tündöklővel (ez az egy könyv hiányzik a képről).

Olvasás terén abszolút nem panaszkodhatok erre a hónapra. Regények terén befejeztem Robert Galbraith-től a Halálos fehéret, S. A. Chakraborty-tól a Bronzvárost és Szvetlana Alekszijevicstől a Csernobili imát. Ezek közül a Bronzvárost szerettem a legjobban, a Halálos fehér picikét csalódás volt, de még így is ez a kedvenc krimisorozatom, a Csernobili ima meg eléggé padlóra tett, szeretnék majd írni róla, de iszonyatosan nehéz.
Képregény-képes regény fronton Stan Lee fantasztikus életéről olvastam, erről már fent is van a bejegyzés a blogon. A fent említett Elektronikus államot és Locke&Key második kötetet is sorra kerítettem. Ezen kívül tőlem szokatlan módon egy drámát olvastam még el, mégpedig a Tizenkét dühös embert, mégpedig azért, mert a Budapesti Molyklubban július hónapban a drámákkal fogunk foglalkozni.
Ezen kívül belekezdtem még Elena Ferrantétől az Aki megszökik és aki maradba, ami a Nápolyi-regények harmadik része.

Június hónapban persze a fő esemény a Könyvhét volt, bár oda most inkább az ismerősök, barátok és a hangulat miatt mentem, mint a programokért. De voltam még Budapesti Molyklubban, ahol nagyon jól éreztem magam, valamint a szokásos havi sci-fi sörözés sem maradt el. Emellett pedig ismét meghívtak a Témázásba, amiben arról kellett vallanunk, ki milyen témákról nem olvas szívesen. Nagyon érdekes volt a többiek válaszát olvasni, hogy akit az egyik témakör vonz, a másikat taszítja, de azért közös pontokat is találtunk bőségesen.

Júliusban eléggé uborkaszezon van könyves téren, ilyenkor próbálja az ember olvasás terén behozni magát. Én is ezt tervezem, remélem jobbnál jobb könyvek fogják kísérni ezt a hónapomat is.

Megjegyzések

  1. A július tényleg olyan hónap, amikor végre lehet szusszanni és a felhalmozott könyveket olvasni. Remélem jól fog telni és jókat olvasol majd!
    A Csernobili imás posztodra kíváncsi lennék, kb mindenki ezt olvassa most aki eddig nem kerített rá sort.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, egyelőre szerencsére két elég jó könyvet olvasok. :)
      Még gyűjtöm hozzá a lelki erőt, nehéz összefoglalni róla a gondolataimat, még értékelést sem tudtam írni.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.