Ilyen volt 2018

Fejben még abszolút 2018-ban járok, de a naptár már azt mutatja, eljött 2019. Nekem ilyenkor még kell pár nap-hét, amíg átállok arra, hogy már új évet írunk, és hogy lezárjam az előző évet. Ebben az egyik első lépés szokott lenni, hogy megírom ezt a bejegyzést.

Olvasás

Forrás
A 2017-es év gyászosan kevés olvasása után azért a tavalyi évben már sikerült egy kicsit javítanom a számokon. A Moly alapján 2018-ban 64 könyvet olvastam el, ami összesen 13 264 oldalt jelent. Darabszámban 28 %-ot, oldalszámban 33 %-ot javítottam, és tudom, hogy nem elsősorban a mennyiség számít, azért én örülök, hogy sikerült többet olvasnom. 

29 regényt, 8 verseskötetet, 25 képregényt és 2 mesekönyvet sikerült sorra kerítenem. Annak nagyon örülök, hogy a verseskötetek és a képregények ilyen szép számot képviselnek, annak kevésbé, hogy ennyire kevés regényt sikerült elolvasni. Ezen mindenképp szeretnék idén javítani.

Ami a kihívásokat illeti, egyet sikerült teljesítenem, a Goodreads Reading Challenge-t, amelyen 52 olvasást lőttem be magamnak, amit szerencsére simán meglett. Sajnos a várólista-csökkentést, valamint az Amit főztél, eddig meg-kihívást, vagyis hogy elolvasom az összes azévben beszerzett könyvemet, nem sikerült abszolválni, de egy ideje elengedtem az ezen való aggódást. 

Top 3 kedvenc és top 3 csalódás

A kedvencek
  1. Gail Honeyman: Eleanor Oliphant köszöni, jól van - Még tavaly év elején olvastam el Eleanor történetét, és már akkor éreztem, hogy itt lesz a helye az év végi kedvencek között. Így is lett.
  2. Elena Ferrante: Briliáns barátnőm - Ferrante ezzel a regényével teljesen megnyert magának. Még év végén belekezdtem a második részbe, ami szerencsére ugyanolyan jó, ha nem jobb, mint az első. Nápoly, szegény és gazdag családok élete, és két lány barátsága, akik mernek a Telepen nagyot álmodni.
  3. Brandon Hackett: Xeno - Sajnos tavaly nem olvastam elég sci-fit, ezen is szeretnék változtatni, már csak azért is, mert a Xeno például teljesen magába tudott szippantani. Remélem sok ilyen regényt olvashatunk még Hackett-től.
A csalódások
  1. J. K. Rowling: Az élet dolgai - Nem tudom, mit vártam egy 60 oldalas kis kötettől, de biztos nem azt, amit kaptam. Részemről teljesen feledhető olvasmány, már meg is szabadultam tőle. 
  2. Tisza Kata: Aki nem sírnak rendesen - Tisza Katának a Facebook-oldalán megosztott gondolatait nagyon kedvelem, de ezzel a kötettel nem találtuk a közös hangot, nyűglődtem vele.
  3. Seanan McGuire: Minden szív kaput nyit - A szép borító és a baromi érdekes fülszöveg elcsábított - nem kellett volna. Bár az elején még jól indult, a Minden szív kaput nyit tipikusan annak a példája, mikor egy írónak van egy remek ötlete, utána pedig baromira nem tudja, mit is kezdjen vele. 


Beszerzések


Úgy alakult, hogy 2018-ban kereken 70 könyv került hozzám. Tavaly ez a szám 71 volt, szóval nem könyvelhető el túl nagy változás, de szerintem ez még egy kezelhető szám, főleg, hogy ezt is eléggé megdobták idén a képregények. 45 darab volt saját beszerzés, 24 kaptam ajándékba, egyet pedig nyertem. A beszerzett könyvekből összesen 22 darabot olvastam, ezt nem tartom túl jó aránynak, határozottan javítani szeretnék rajta.

2018 nem könyves szempontból

Szerintem 2018-ra az a legjobb kifejezés, hogy hullámvasút. Voltam nagyon fent és nagyon lent. De az biztos, hogy rengeteget tanultam ebben az évben önmagamról, arról, hogy merjem sokkal jobban felvállalni azt, ki vagyok. Nem mondom, hogy már tökéletesen megy, még egy hosszú út elején állok, de az első kis lépéseket megtettem. Remélem, ez a fejlődés 2019-ben is folytatódik majd.
Sajnos sokszor kis hazánk és a nagyvilág hírei is tettek róla, hogy elmenjen az életkedvem. Nem tudom, fog-e ez valamit is változni, de én bízom benne, hogy több pozitív hír lesz vagy csak én jobban tudok majd ezekre figyelni.

Utazás, programok szempontjából egy szuper évet zártam, hétszer jártam külföldön, ezek az alkalmak pedig mindig feltöltöttek és igazán jó visszagondolni rájuk. Remélem idén is hasonló számokkal zárok majd, idénre egyelőre egy út biztos, egy másik pedig már határozottan körvonalazódik, valamint remélem, sikerül megint eljutni Svédországba Eszti barátnőmhöz. :)

A blogolás sajnos megint nem úgy ment, ahogy szerettem volna, csak eggyel született több bejegyzés, mint tavaly, szám szerint 27. Mondjuk ezeknek a megírását viszont igazán élveztem, és ez fontos, de szeretném motiválni magam arra, hogy azért ennél aktívabban visszatérjek a blogolás útjára.

Tervek 2019-re 

Tudom, hogy mostanában divatos azt hangoztatni, ki mennyire nem szeret tervezni, meg élvezetből kell olvasni stb. Én azért igenis szeretek valamennyire tervezni, de fenntartom a jogát, hogy ne tartsam be a terveimet, és ne szabjak magamnak túl szigorú feltételeket. 

Pont mikor ehhez a részhez értem, úgy döntöttem, csak két kihíváson fogok részt venni ebben az évben. Az egyik a Goodreads Reading Challenge, amire idénre 65 könyvet lőttem be, hogy tényleg legyen benne azért kihívás. A másik pedig Lobo várólista-csökkentése, amit bár még egyszer sem sikerült teljesíteni, de már hagyomány, hogy jelentkezem, és azért mindig sikerül rá pár könyvet elolvasnom, amik amúgy lehet feledésbe merültek volna.

Van egy saját kis kihívásom ezek mellett, mégpedig szeretném megszerezni a Molyon a sci-fi rajongó plecsnit, amihez 200 darab sci-fi elolvasása szükséges. Én ettől a számtól már csak 9 könyvnyire járok.

Nagyon szeretnék jobban a saját magánykönyvtáramra koncentrálni, és azokat a könyveket olvasni, amik itt várnak a polcon, és amiket olyan lelkesen szereztem be. Persze emellett nem fogok tudni lemondani a könyvtárról és a kölcsönkérésről (még csak elseje van, de már ma hazahoztam egy kölcsönkönyvet).

Sajnos rám is igaz az, amit úgy láttam, már a többiek is megtapasztaltak, hogy a fáradtság és az internet nagyon le tudja csökkenteni az ember olvasásra szánt idejét. Én is mostanában előbb rakok be egy Youtube-videót vagy pörgetem végig az Instát, minthogy kezembe fogjak egy könyvet. Ezen viszont határozott szándékomban áll változtatni, hogy a netes töltelékidőt lecsökkentsem.

Azt hiszem, én lassan le is zárom itt ezt a bejegyzést. Azt kívánom nektek, hogy akár vannak terveitek, akár nincsenek, legyen jó olvasmányokban gazdag és igazán szép boldog új évetek!

Forrás

Megjegyzések

  1. 2018 a képregények éve volt nálad, nem is gondoltam, hogy ilyen sokat olvastál belőlük!
    Az Amit főztél kihívásra én is kb az esélytelenek nyugalmával jelentkeztem - idén is :D
    A scifiplecsnihez hajrá, már nem kell sok! :)
    2019-re sok jó könyvet, utazást és kevesebb nettöltelékidőt kívánok (meg magamnak is :D).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából év közben én sem jöttem rá, mennyit olvastam belőle, én is most szembesültem vele, mikor összeszámoltam őket.
      Én végül úgy döntöttem, azzal már nem stresszelem magam. :D Inkább most már tényleg szeretném a VCS-t megcsinálni. :)
      Köszi, neked is hasonló jókat! :)

      Törlés
  2. Nyugi, nem vagy egyedül, nekem is kell ilyenkor még egy kis idő az akklimatizálódáshoz, hogy bizony új év van. Lesz még néhány elírt dátumom, az tuti. :D
    Ez az Amit főztél, edd is meg kihívás nekem nagyon nehéznek tűnik... Megnéztem mik vannak, amikben eddig még nem vettem részt, hátha kedvet kapok valamelyikhez, de nem motiválna ez pl, csak rosszul érezném magam tőle. Maradok a vcs-nél, és örülök, hogy te is jössz, hátha most sikerül!!! :) ;) De egyébként én is úgy vagyok vele, hogy a beszerzettek közül elolvasottak arányát javítani kell.

    Van egy közös topunk, az Eleanor Oliphant, jeee! :) Ferrantét pedig idén szeretném sorra keríteni, nagyon kíváncsi vagyok már rá, remélem nálam is kiemelkedő élmény lehet.

    Utazások szempontjából tényleg remek éved volt, szuper helyeken jártál, kívánom, hogy jövőre is sok-sok ilyen élményt gyűjthess! :) És plusz, hogy ne legyen ennyire hullámvasutazós az élet... remélem 2019 hoz neked egy kis nyugalmat is.

    A blogolással meg az van, ha 27-et írsz, 27-szer jövünk megnézni, ha 38-at, akkor meg annyiszor. Írj, amennyit jólesik. ;)
    Az a sci-fi plecsni tényleg nincs elérhetetlen távolságban, hajrá hozzá, szerintem simán meglehet még idén! :)
    A netes töltelékidőt én is szeretném lecsökkenteni, de ezt friss instásként nehéz... Nem túl nagy vigasz, hogy kevesebbet pörgetem a fb-ot, mert khm helyette meg az instát pörgetem. :D ... Jó lenne erre valami hathatós megoldást találni.

    BÚÉK neked mégegyszer, szupi kis poszt lett, élveztem olvasni! :)

    VálaszTörlés
  3. Nekem ma egyszer sikerült leírnom a 2019-et, de utána már naná, hogy elrontottam. :D
    Igen, én is rájöttem, hogy az a kihívás esélytelen, a VCS-re viszont felszívom magam végre. :D Szóval teljesen megértelek.

    Örülök, hogy Eleanort többen is szeretjük. :) Nagyon izgulok, mit szólsz majd Ferrantéhoz!

    Köszönöm, remélem így lesz, elvileg a héten talán lefoglaljuk az év első nagyobb utazását. :)

    Drága vagy, jó ezt olvasni. :) :*
    Direkt a VCS-be is beválogattam egy jó pár sci-fit, hogy két legyet üthessek egy csapásra. :D
    Az Insta az elején nagyon be tudja szippantani az embert, nem könnyű azzal sem leállni. Kéne valami olyan, hogy megrázza az embert a telefon, ha túl sokáig görget. :D

    Búék, és köszönöm, igyekeztem úgy megírni, hogy élvezhető legyen. :)

    VálaszTörlés
  4. Annak ellenére, hogy milyen hullámvasút volt ez a 2018, azért sok szép élmény is belefért. :) A VCS-re pedig nagy hajrá! :) Nekem tavaly is sikerült, úgy érzem, most már rájöttem a stratégiára, és egyre csak apasztom az otthoni olvasatlanjaimat. :) Láttam a listádat, és szerintem nem lesz gond! Simán teljesíted. ;)

    A sci-fis plecsni nagyon szuperül néz ki, most már nem is jársz tőle messze, hogy megszerezd! :) Az olvasmányaid közül az Eleanorral is szemeztem egy ideje, de Ferrantére feltétlenül kíváncsi vagyok. Az első részt mindenképp sorra szeretném keríteni az idén. :)

    Én is remélem, hogy meg tudjuk ismételni a svéd hétvégét, szuper lenne! :) :* BÚÉK neked, Drága, legyen boldogabb az idei éved!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, azért voltak jó dolgok is, persze. :)
      Remélem, hogy sikerülni fog, az év eleji lendület most még visz magával. :)

      Szerintem Eleanor tetszene neked, és a Briliáns barátnőm is, bár nem egyszerű regény az utóbbi, de lehetetlenül izgalmas. :)

      Nagyon jó lenne. :) Van még mit megnézni. ;) Neked is boldog új évet! :*

      Törlés
  5. Wow! Mennyi képregényolvasás! Nagyon menő vagy! Én mindig a VCS miatt szuszakolok be képregényeket, de azok is a könnyedebb fajták, Ákos gyűjti a DC-s sorozatot, de valahogy nem veszem rá magam, hogy elolvasgassam én is őket. Lehet, hogy változtatni kellene ezen?

    Az internetezés sok időt elvesz az olvasás előtt, én is igyekszem visszafogni magam, és kevesebb videót nézni és többet olvasni. Azért nem panaszkodhatsz, mert tök jó volt az olvasás számod, és sok verset is olvastál, ezért nagyon respect. Nekem is tervben van hogy ezen változtatok. És persze azon is, hogy a magánkönyvtáramat fogyasztom :D

    Az utazásaid mind csodásak voltak, jó volt látni, hogy ennyi felé jársz és minden képen mosolyogsz, látszik, hogy jót tettek ezek neked. Jó kiszakadni a mókuskerékből és elmenni máshová. Sajnos itthon nem annyira jó a közhangulat, ez az én kedvemet is le tudja szegni, de azért nézzünk pozitívan az idei évre. Ez még jobb lesz mint a tavalyi :) Ezt kívánom neked is! Meg sok olvasást és hajrá a két kihíváshoz!

    A Sci kihívás tuti, hogy meglesz hamarosan, azt én már borítékoltam is neked! BÚÉK mégegyszer! :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a képregények között is nagyon színvonalas alkotások vannak, egyre több jön ki magyarul is, én csak ajánlani tudom őket. :)

      A versek javarészt a könyvtárnak köszönhetőek, onnan előszeretettel hozok ki versesköteteket. :) Látom, a magánkönyvtárfogyasztás mindenkinek előtérbe kerül idén. :)

      Igen, ezek az utazások abszolút ki tudnak kapcsolni és fel tudnak tölteni. Reméljük, hogy idén tényleg jobban alakulnak majd a dolgok itthon és a világban is.

      Köszönöm. :) Neked is nagyon boldog új évet! :*

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.