Könyvhéten jártam

Tavaly mivel Győrben tartózkodtam, ki kellett hagynom a pesti Könyvhét eseményeit, amit utólag bántam, mert a győri esemény finoman szólva sem volt egy nagy eresztés. Aztán idén a Könyvfesztre sem sikerült eljutnom, és akkor megfogadtam, hogy csakazértis el fogok menni idén a Vörösmarty térre. Ez végül sikerült is, három nap is kilátogattam a Könyvhétre.

Az első napot, amely a pénteki nap volt, a zsákmányszerzés napjaként definiálhatom. Először is letámadtam az Agave standot, ahonnan elhoztam reciként Az ember könyvét és az Amerikai isteneket, mindemellett pedig lecsaptam a kitett könyvjelzőkre is, ugyanis abból nekem sose elég! Ezek után, vagy még ezelőtt, kicsit már kavarognak a dolgok, az Ad Astrához mentem könyvjelzőt szerezni, amiből az lett, hogy A dervisházat elhozhattam nagy örömömre. :) Jártam még az Ulpius standjánál, ahol rögtön lecsaptam a számomra hiányzó két Kenyon könyvre, amit most 999 Ft-ért adtak. A nap folyamán meglátogattam a Geopent is, ahol a Vérbe öltözött Anna tért velem haza, amit ajándékba kaptam, aztán összefogva két molyocskával sikerült A hétfő szombaton kezdődiket is olcsóbban megszereznem. Később még egy 250 Ft-os Szabadesés rádióra is beneveztem az Agave standon.
Azért emberekkel is találkoztam ezen a napon, nem csak könyvekkel. :P A barátnőim simán felülmúltak engem, egyikük 10 könyvvel tért haza. :) Molyokkal is sikerült összefutni, aztán négyükkel együtt mentünk el A dervisház bemutatójára az általam csak Habibi Shibabának vagy Shabiba Habibinek nevezett bárba, amely valójában a Habibi Shisha Bár, csak képtelen vagyok megjegyezni. :P Szóval itt már elég szép számú társaság gyűlt össze, ráadásul volt finom pogácsa, kétféle baklava és tea is. A beszélgetést Kánai András vezette, a kérdéseire pedig a kiadó munkatársa, Kleinheincz Csilla, és a fordító, Tamás Gábor válaszolt. Nagyon érdekes bemutató volt, ráadásul az Ad Astra jövőbeli megjelenéseiről is kaphattunk némi információt.
A nap lezárásaként még visszatértünk a Vörösmarty térre nézelődni, akkor már nem vettem semmit.

A második nap úgy alakult, hogy csak késő délután, negyed hatkor sikerült kiérnem. Már csak egy gyors köszönésre jutott időm a molyoknak, mentem is a Brandon Hackett dedikálásra, ahol újabb molyokkal sikerült találkozni, és végre valahára sikerült Velkei Zoltánnal, az Agave Kiadó munkatársával is beszélgetnem, sőt, még Baráth Katalin is arra járt, akitől megkaptam a magamét, hogy csak sci-fi dedikálásra járok. :P
Aztán hat órakor rohantam tovább a Gerbaud-házba, ahova a Könyvmolyképző Kiadó hívott meg, és egy jó kis sütizésen és még jobb beszélgetésen vehettem részt, ami este negyed tízig elhúzódott. Még jó kis könyveket is kaptam a kiadótól, a Salai tojásait, a Hableányok kíméljeneket, és az Altatódalt. Ezek után rohantam a villamoshoz, majd rohanhattam vissza, mert a szatyromat a Gerbaud-ban hagytam... Nem is én lennék. :)

A harmadik napon korán keltem, ugyanis a molyok futócsapata váltófutásban szerepelt a Kossuth téren, és nekik mentem szurkolni. Négy órát álldogáltam/üldögéltem, de megérte, és nagyon büszke vagyok a futóinkra. :)
Természetesen a futás után hova máshova mentünk volna, mint a Könyvhétre, ahol túl sok minden nem történt most. Ellátogattam egy-két standra azért, leginkább szép angol nyelvű könyvborítókat nézegetni, meg könyveket tapizni és könyvjelzőket szerezni. :) Benéztem azért a Holtak világa íróihoz, Lengyel Dávidhoz és Kuba Richárdhoz, akik a Líra standjánál dedikáltak. Egy közös kép is készült rólam a fiúkkal, de a dedikáltatni vitt könyvjelzőt otthon hagytam, az meg kiment a fejemből, hogy az asztalon lévők egyikét dedikáltassam velük. :D A nap többi része már fűben lazítással, sörözéssel és evéssel telt. :)
Végül az ajándék könyvekkel együtt 13 könyvvel zártam a Könyvhetet, ami kb. a duplája annak, amennyire számítottam. Nagyon sűrű volt ez a három nap, nagyon fárasztó, nem is sikerült mindenkivel találkozni, akivel szerettem volna, de azt mondom, hogy így is csudálatos volt. Három napig könyvek lázában égő, hasonló könyvfalókkal találkozni, mindemellett pedig tojni minden másra, maga volt a mennyország. :) Szóval mindenkit csak biztatni tudok, hogy ne hagyja ki az ilyen eseményeket, mert örök életre szóló élményeket lehet szerezni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

Lois Lowry: Az emlékek őre

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.