Őszi tervek

Pupilla, Nikkincs és Sister bejegyzései megihlettek, és megpróbálom én is megtervezni, miket is szeretnék az ősszel elolvasni és mik is vannak az őszi bakancslistámon. 

Ősz olvasmánytervek

A várólistámon a Moly szerint 290 könyv csücsül, ami elég tekintélyes mennyiség. Az otthoni olvasatlanok számát kéne csökkenteni, így most innen válogattam be 5 könyvet.

  1. N. K. Jemisin: Az obszidiánkapu és a Megkövült égbolt - Na jó, itt csalok egy kicsit, ez két könyv, de úgy döntöttem, megvárom a második rész olvasását a harmadik megjelenésével.
  2. Elena Ferrante: Az új név története - Mivel az első részt imádtam, és szerencsére nemsokára jön a harmadik, így alap, hogy a második részre szeretnék most már sort keríteni.
  3. Andrzej Sapkowski: Vaják - Még a tavalyi Könyvfesztiválon szereztem be a sorozat első részét a dedikálás miatt, aztán valahogy elmaradt az olvasása. Úgy érzem, az őszhöz jól passzolna ez  regény.
  4. Tittel Kinga: Mesélő Budapest - Szeretném jobban megismerni azt a várost, ahol élek, és úgy érzem, ez a tökéletes könyv hozzá.
  5. Frances Mayer: Napsütötte Toszkána - Mert jó lesz magamat újra elképzelni a napsütötte Olaszországba, remélem sok ilyen emléket ébreszt majd bennem ez a regény.
Őszi bakancslista

Szeretem, hogy a nyári punnyadás után az ősz megint tele van rendezvényekkel, pezsgéssel, jó programokkal. Valahogy 20-25 fokban nagyobb a kedvem is ezekhez, mint 30 fokban.


  • Kirándulni az őszi erdőben: Jó lenne a friss levegőn is időt tölteni, valamint a millió őszi színt a természetben is látni, nem csak a városban.
  • Sütőtököt sütni: Még sosem sütöttem magam, már csak azért is, mert eddig nem rajongtam érte különösebben, de az elmúlt évben megbarátkoztam vele, így idén szeretném a saját szám íze szerint elkészíteni.
  • Színházba menni: Szerencsére már van is jegyem több színdarabra. Tavaly rengeteg darabot láttam, azt a mennyiséget már nem fogom utolérni, de nem bánom, ha helyette igazi minőségi darabokat látok.
  • Eljutni a Balatonhoz: Ha már nyáron nem sikerült, akkor ősszel szeretnék lemenni a Balatonhoz. Úgysem voltam még ebben az évszakban és szerintem ilyenkor is remek programokat lehet ott találni.
  • Belekezdeni egy sorozatba: Egy jó ideje egyáltalán nem nézek semmilyen sorozatot, jó lenne ezen változtatni, és este a telefonnyomogatás helyett nézni valamit.
Meséljetek, nektek milyen olvasmány-és egyéb terveitek vannak az őszre?

Megjegyzések

  1. Szuper tervek - Tittel Kinga, és a Ferrante nagyon jó, ezeket olvastam én is. :) Kinga könyvét szeretném majd megvenni, hogy majd eszerint barangolhassak időnként Bp-en.
    A színház most nekem is felkerült a listámra (ki is egészítem az én kis bejegyzésem), sorozatok közül ajánlom (most fejeztem be és Niki is nézte): Hatalmas kis hazugságok, vagy egy cukibb, amit most reggel kezdtem el: Anne (2017-es változat).
    Sok jó őszi élményt kívánok neked! :* :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is tervezem, hogy majd barangolok a Mesélő Budapest alapján. :)
      Az ember annyira keveset jár színházba, mikor már kikerül az iskolából, de felnőttként is olyan jó élményeket tud adni.
      Köszi az ajánlást, utánuk nézek. :)
      Köszönöm, én is neked. :*

      Törlés
  2. Jemisinnek nekem is még hátravan ez a két könyve - én is inkább egyben szeretnék rájuk sort keríteni. Biztos szuper lesz, alig várom! :)
    Ó, és tényleg színházba menni! Miket fogsz megnézni ebben az évadban?
    Nekem sorozatok közül az utóbbi hónapokban a Mr. Selfridge volt az egyik darálósom előtte meg a Bletchley Circle (igaz, ez minisorozat, gyorsan lehet vele végezni, de tényleg annyira szuperség)de ott volt még a How to Get Away with Murder, ami mindig ház méretű cliffhangerrel ért véget. Mondjuk a harmadik évadtól kezdve nekem már túl sok volt ebből, de az első két évad tényleg darálós nagyon :) Nem tudom, ezeket láttad-e, de jó szívvel ajánlom :)
    Csodás őszt neked ezekhez a szuper tervekhez :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az első rész alapján én is úgy gondolom, a másik kettőt is ugyanolyan jó lesz olvasni. :)
      Amire van jegyem, az A padlás, a Varázsfuvola és a Kőszívű ember fiai.
      Köszönöm, egyiket sem látom, felveszem őket a radaromra. :)
      Köszönöm, neked is viszont! :)

      Törlés
  3. Tök jó, hogy te is csináltál terveket! :))) Jemisinről az a megérzésem van, hogy ő nem az én íróm... De Ferrantét szeretnék olvasni - na persze az elsővel kezdve! :D
    Sorozatot is kéne nézni nekem is... A Sherlock és a Strike-ok voltak utoljára, most a Big Little Liest néztem ki, csak előbb a könyvet olvasom el. ;)
    Hajrá a tervekhez, és csudás őszt neked! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jemisinnel szerintem sem biztos, hogy kompatibilisek lennétek, Ferrantéval viszont érdemes próbálkoznod. :)
      A Strike harmadik évada nekem még hátra van. A könyvről kíváncsi leszek, mit írsz majd. ;)
      Köszi, neked is viszont! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.