Mid-Year Book Freak Out Tag 2018

Kettőt pislogtunk, és már el is telt az év első fele, így arra gondoltam, hogy én is csinálok egy kis félévösszegzést. Szerencsére kezd helyreállni az olvasási kedvem, és talán végre az életem is, remélem ez most már így is marad.



1. A legjobb 2018-as olvasmányok

Ha hármat kéne az eddigiekből választanom, akkor az Eleanor Oliphant köszöni, jól van Gail Honeymantől, a Elena Ferrantétól a Briliáns barátnőm és Naomi Aldermantól A hatalom.

2. A legjobb folytatás, amit 2018-ban olvastál

Nem igazán olvastam folytatásokat idén, de a tavaly elkezdett Blacksad sorozat köteteit élmény volt kézbe venni.

3. Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél

A könyvheti zsákmányokat mind felsorolhatnám itt, de ha egyet kéne választanom, Cixin Liutól A sötét erdő kíváncsi vagyok, képes-e felülmúlni az első részt.

4. A legjobban várt friss megjelenés az év második felére

Remélem megjelenik Hannu Rajaniemitől a Summerland magyarul, és az Agave Könyvek is elég izgalmas megjelenésekkel készül. Valamint izgatottan várom, milyen képregényeket kapunk még magyarul.

5. Legnagyobb csalódás

Ursula K. LeGuin nem tudott annyira lenyűgözni a novelláival, hogy végig akarjam olvasni az összeset. Pedig volt egy időszak, amikor egészen belelendültem a kötetébe, de aztán ez elfogyott sajnos.

Találkoztam Ted Chianggal is

6. Legnagyobb meglepetés

A Briliáns barátnőm sokkal, de sokkal jobban tetszett, mint gondoltam volna. Számomra még az is meglepetés, hogy egyre jobban kedvet kapok a képregény-olvasáshoz.

7. Kedvenc új szerző (debütáló vagy neked új)

Veres Attila a novelláskötetével végképp belépett a kedvenc szerzőim közé.

8. Legújabb könyves szerelem

Most írjam megint a Briliáns barátnőmet? :D Inkább az előző ponthoz kapcsolódóan az Éjféli iskolákat emelném ki, mert Veres Attila iszonyatosan erős novellákat alkotott. Teljesen egyedi hang ő az itthoni palettán.

9. Legújabb kedvenc karakter

A Halál Neil Gaimantől. Nem csak azért, mert egy laza rockerlány külsejét ölti, hanem azért, mert ő az a karakter, akin keresztül az élet nagyon evidensnek tűnő dolgairól lehet mesélni, amelyek mégis néha elsikkadnak a hétköznapokban.

10. Egy könyv, amin sírtál

Ilyen nem volt idén, ritkán sírok könyvön. Ami viszont közel járt hozzá, azok Varró Dániel versei.

11. Egy könyv, ami boldoggá tett

Sarah Andersen képregényei mindig jó kedvre derítenek, nem volt ez másképp a Macskapásztorral sem.

Kipróbáltam a Poket könyvautomatát is

12. Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál

Pont a hétvégén néztem újra a Ready Player One-t, és még mindig piszkosul jónak tartom. 

13. Kedvenc értékelés, amit idén írtál

Szerintem a Molyra írt értékelésem A hatalomról elég jól sikerült, meg tudtam fogalmazni azokat az érzéseket, amelyeket a könyv kiváltott belőlem.

14. A legszebb könyv, amit idén vásároltál

Egyértelműen Neil Gaimantől a Halál. Ha nem képregény, akkor pedig Tittel Kingától a Mesélő Budapest.

15. Melyik könyveket szeretnéd idén év végéig elolvasni?

Szeretnék minél többet elolvasni az idén beszerzett könyveim közül, és ami biztos, hogy Elena Ferrantétól Az új név történetére sort kell kerítenem.

Ha van kedvetek, ti is töltsétek ki a kérdőívet vagy csak írjatok nekem kommentben arról, milyen volt a 2018-as év első fele könyves szempontból?



Megjegyzések

  1. Én is kóstolgatom jobban a képregényeket, a Nyugat és zombikat most fejeztem be pár napja, de a Blacksadre is szemet vetettem már... Sőt, a Halálra is! :D Mi lesz itt kérem?! :D

    Olyan szuper, hogy ennyire bejött a Ferrante, és úgy örülök, hogy én is már a magaménak tudhatom! :) Több más közös pont is van, és külön örülök, hogy a RPO film neked is így bejött. :))) Én is újra szeretném nézni.

    Veres Attila novellását már én is olvasom, eddig valóban nagyon erőteljes, bejön! :)

    Örülök, hogy sínen vagy, és remélem így is marad és az olvasási kedved sem fog csorbulni, sőt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon helyes, a képregények jóóók! ;) A Blacksad és a Halál is jó választás. :)

      Az RPO filmet másodszor a párommal néztem meg, és neki is nagyon bejött. :)

      Remélem sok mindent olvashatunk még Attilától. :)

      Köszönöm, úgy legyen. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.