Márciusi virágzó zárás

 A március mind olvasás, mind beszerzések terén gazdag volt. A tavaly márciusi karantén teljesen lehozott az életről és az olvasásról, most legalább az utóbbi segít nekem túlélni.

Beszerzések

Beszerzések helyett kép emlékül az előző polcomról


Sajnos képet most nem tudok prezentálni, ugyanis a hétvégén költöztem és a könyveim még dobozokban állnak. Ha minden jól alakul, akkor ma már lesznek könyvespolcaim, de még meglátjuk, az összeállítás és a kipakolás mennyi időt fog igénybe venni.
Márciusban mindenféle gátlások nélkül vásároltam, mert úgy éreztem, legalább a könyvbeszerzés örömének hadd hódoljak, ha másnak már nem nagyon lehet. 12 könyv került a polcomra és egyiket sem bánom! Először egy 5 könyves Book24 rendelést adtam le, ennek keretében jött velem Donetalla di Pietrantinotól A visszaadott lány, Olivier Bourdeattól a Merre jársz, Bojangles?, Kate Elizabeth Russeltől a Szép, sötét Vanessám, és Phillip K. Dicktől két novelláskötet, az Emlékmás és a Lenn a sivár Földön. 
Utána egy molytól vásároltam meg a Vaják-sorozat harmadik részét, e-könyvben került hozzám Joe Harttól az Obscura és megérkezett hozzám a várva várt Zavaros vér is, a Cormoran Strike-sorozat 5. része. 
Ma pedig befutott még egy rendelésem, új rajongásom tárgya, James Herriot négy könyve jött meg hozzám.

Olvasások

5 könyvet sikerült befejeznem ebben a hónapban, valamint belekezdtem egy hatodikba. Irvin D. Yalomtól A Schopenhauer-terápiát már régóta terveztem olvasni, és úristen, csodálatos könyv volt, biztos, hogy olvasni fogok még az írótól. A Vaják 2. része nekem eleinte kicsit csikorgósan indult, de aztán teljesen belerázódtam, nem véletlen, hogy megvettem a folytatást. 
Edith Eva Egertől Az ajándék kellemes olvasmány volt, és hozott egy egész érdekes ráeszmélést is. James Herriottól pedig a Minden élő az ég alatt maga a teljes lelki felüdülés. Egyszerűen imádtam Yorkshire tájain barangolni és azon izgulni, vajon megszületik-e a kisbárány vagy hogy a cicák kegyeikbe fogadják-e az állatorvost. Tőle tutira kell minden, most éppen vadászom nagyban a könyveit.
Joe Harttól az Obscura eddig az év meglepetése, eléggé vacilláltam, elolvassam-e, aztán Nima véleménye meggyőzött és egyáltalán nem bántam meg. Pörgős, izgalmas, meglepő, tökéletesen lekötötte a figyelmemet. Végül pedig a Kirkébe kezdtem bele, ami a hatodik várólista-csökkentő könyvem, el sem hiszem! Remélem sikerül ebben a tempóban haladnom és akkor nyárra le is tudom a VCS-t.

Sorozatok és filmek

Ebben a hónapban nem néztük annyira sok sorozatot, de azért sikerült a végére érnünk a Tribes of Európának, ami minket nem igazán nyűgözött le, csak akkor nézzétek meg, ha épp disztópia hiányotok van. Folytattam a Home Edit sorozatát is, megnéztünk egy rész Explaneidet is, de a hónap kedvence a For All Mankind lett, még úgy is, hogy csak két részt láttunk eddig, de az a két rész már meggyőzött, hogy ez a sorozat szuper és alig várom, hogy folytassuk. Még belevágtam az Eufóriába is, de még csak egy részig jutottam, ezt is jó lenne végignézni.
Végre márciusban két filmre is sort kerítettem, az egyik a Zack Snyder-féle Az Igazság Ligája volt, ami azért eléggé embert próbáló a maga közel 4 órás játékidejével. Viszont végre megértettem a történetet és a karakterek motivációit, szóval már ezért megérte megnézni. Az utazás iránti vágyamat pedig a Napsütötte Toszkánával enyhítettem, ami sokkal-sokkal jobban tetszett, mint a könyv. Olyan jó volt jópár ismerős olasz tájat látni, és az egész film annyira bájos és szívszorító és számomra tökéletes volt. Azon gondolkodtam, hogy a 2000-es évek elején még tudtak ilyen filmeket csinálni mindenféle erőlködés nélkül, amibe simán belefért a leszbi pár, az idősebb nő-fiatalabb férfi párosa, a szingli idősebb nő, és tökéletesen belesimultak a filmbe. Biztos, hogy még sokszor meg fogom nézni, mikor épp egy kis Olaszországra vágyom.

Külön most nem térnék ki a márciusomra, szerintem mindenki tudja, mi a helyzet. Azért igyekszem a pozitívumokra koncentrálni, minthogy például végre van erkélyem, nagyon élvezem az ottani vacsorákat, és lassan érik, hogy olvasás szempontjából is felavassam. Áprilisra pedig balzsamos időt, jó sétákat és szép virágokat kívánok, na jó, meg jöhet egy oltás is a bal karomba, de ennyi. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

Lois Lowry: Az emlékek őre

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.