2015 kedvencei

Jöjjön hát akkor az előző év összefoglalásának második része! Ide nem csak könyves kedvenceket fogok most hozni, hanem az élet más területeiről is úgy döntöttem, megmutatom, miket szerettem tavaly legjobban.

Kedvenc könyvek

Azért persze kezdjük először a könyvekkel! A 81 olvasmányból nem is olyan egyszerű kiválasztani azt az ötöt, amely a leginkább tetszett, de azért megpróbálkoztam vele.



  1. J. J. Abrams - Doug Dorst: S. - Szerintem nem lepődtök meg, hogy ez a könyv itt szerepel. A tavalyi év legkülönlegesebb olvasmánya volt, amelynek külön bejegyzést is fogok szentelni.
  2. Ben H. Winters: Gyilkosság világvége előtt - Szeretem az olyan regényeket, novellákat, amelyek a világvégével foglalkoznak. Winters könyve ráadásul nagyon jól van megírva, az év egyik legelgondolkodtatóbb olvasmánya volt számomra.
  3. Moskát Anita: Horgonyhely - Ez pedig az a könyv, amelynek a hangulata legtovább velem maradt. Szeretnék még sok-sok regényt olvasni Anitától!
  4. Amanda Palmer: A kérés művészete - Elég kevés nonfictiont olvasok, ezen jó lenne változtatni. Amanda Palmer regénye jó kezdés volt, és bár azért jórészt önéletrajzról van szó, tényleg jól ír arról, mennyire nem mernek ma kérni és elfogadni az emberek.
  5. Robert Galbraith: A selyemhernyó - Mert London, mert Rowling, mert Strike és Robin. Nincs több hozzáfűzni valóm. :)
Persze sok minden mást is szerettem még, de most visszagondolva őket volt a legjobb olvasni.

A csalódások

Ebből is kijut természetesen az ember lányának, még akkor is, ha egyre tudatosabban válogat. A legnagyobb csalódást az Elfújta a szél okozta, amelyre olyan rég készültem, és egyszerűen képtelen voltam végigolvasni. Még egy olyan önző és idegesítő főszereplőt, mint Scarlet!
Sara Maitland Hogyan legyünk egyedül? című könyvének mind a címe, mind a kivitelezése nagyon csábító volt, aztán kiderült, hogy a belbecs egy fabatkát sem ár. Nem minden arany, ami nonfiction.
Lehet, hogy botorság idecitálni, de amennyire azt reméltem, hogy a Star Wars mesekönyvek milyen cukik és viccesek lesznek, a Darth Vader barátai annyira irritált, hogy a többit nem is volt már kedvem kézbe venni.

A legszebb borítók

Mert bár a belbecs számít, azért a külcsínt sem tudom továbbra sem figyelmen kívül hagyni. :) Az S.-nél külön meg kell jegyezzem, hogy nem csak a borítója, hanem az egész kiadvány egy igazi vizuális orgazmus.



És akkor most térjünk át az egyéb témákra!

Kedvenc szépségtermékek

Lehet nem emlegettem még itt sokat, de pár éve elkezdtem szépségblogokat olvasni, és egyre jobban érdekel a szépségápolás. Én azért nem vagyok egy nagy beautyguru, akinek hatvanféle alapozója és ötszáz ecsete lenne, de azért egyre tudatosabban igyekszek termékeket beszerezni és egyre több mindent próbálok ki. Azért bevallom, lakkom kb. 100 darab van. :)


  • Maybelline Lash Sensational spirál: Ezt sajnos nem tudtam lefotózni, mert jelenleg nincs a birtokomban, de mindenképp újra meg fogom venni, mert az eddig használtak közül ő A spirál. Évek óta keresem az igazit, és ez a spirál az, ami nem csomósodik, nem potyog le nap közben, és tényleg látványos pillákat alkot anélkül, hogy úgy néznék ki, mint egy utcaszéli.
  • Yves Rocher tusfürdők: Főleg a kávés, de eddig az összes illat bevált, amit használtam. Egyetlen bajom van velük, hogy nagyon hamar fogynak.
  • Yves Rocher samponok: Ezek viszont sokáig tartanak, és mióta ezeket használom, kevesebbet viszket a fejbőröm, és mintha a korpám is jelentősen csökkent volna.
  • Picture Polish lakkok: Bár még csak 4 darabbal rendelkezem, de velük elég nagy a szerelem, biztosan fogok még beszerezni.
  • China Glaze Fairy dust fedőlakk: A fedőlakk. Gyönyörű csillogást ad bármelyik lakkomnak, és nem az a szemkiverős ragyogás ez, de annyira szép, hogy nem nézem erősebb fényben nézegetni a körmeimet. :)
  • ILNP Juliette: Ez pedig szerintem a legeslegszebb lakk, amit idén vettem. Csillog is, holózik is, egy kész csoda, ahogy a körmökön mutat.
  • Cerutti 1881 parfüm: Végre megvan az illatom! Szerintem illik hozzám és szerencsére fél nap után is simán érződik, de nem tolakodó módon.
  • Lush Santa's ajakradír: Még csak nemrég vettem a karácsonyi leárazásokon, de már most áldom a nevét! Tényleg sokkal puhábbak és ápoltabbak az ajkaim tőle, ráadásul ahogy nézem, ezzel a  tégellyel jó sokáig elleszek.
  • Balea Bodybutter Nuss: Olyan, mintha az ember lánya mogyoróvajat kenegetne magára! Isteni az illata, hamar beszívódik, igazi vajas állaga van. Sajnos azt olvastam, hogy már nem lehet kapni, remélem ki fog jönni még hasonló testvajjal a márka.
  • Szemceruzák: Ezt csak így egyben írok, mert ez nálam a szemceruzák éve volt. Gyorsan és látványosan lehet velük sminkelni, nem kell szemhéjalappal és egyebekkel vacakolni, csak kihúzom velük a szemem és kész. Mondjuk még az igazi márkát nem találtam meg belőle, de van egy-két igazán jó darab a Catrice, az Avon és az Essence kínálatában.

Kedvenc kulturális élmény


Idén nagyon sok mindent láttam és hallottam, nehéz hát kedvenceket választani. Ha színházról van szó, akkor a legjobb élmény megint A brémai muzsikosok volt, amely az egyik legviccesebb és legjobb musical, amit valaha láttam. Koncertek közül abszolút a OneRepublic viszi a prímet, olyan bulit csináltak az Arénában, amit nem felejtek el még sokáig. Nagyon jó volt egy komédiát és egy operát is szabadtéri színpadon látni, a Don Giovanni pedig a második opera volt, amit életemben láttam, és kiderült, hogy egy opera lehet vicces is! Az év végén amit még nagyon szerettem, az a Cinemusic koncert volt, amely egy filmzenei est élő zenekarral, kórussal és vetítővászonnal. Jó volt élőben hallani a nagy kedvenc filmzenéket, mint az Indiana Jones, a Harry Potter vagy a Star Wars.

A háttérben Veszprém
Kedvenc utazás

Itt is nagyon nehéz kiemelni néhány utat, mert tényleg szuper helyekre sikerült eljutni, jó társaságban és hatalmas élményekkel. A java részéről be is számoltam itt nektek a blogon. A kedvenc új városom Veszprém lett, ami igazi kis ékszerdoboz, biztos vissza fogok térni még! Debrecenbe pedig megtörtént a nagy visszatérés, az év egyik legjobb hétvégéje volt az sok sétával, könyvesboltozással, kajálással és rengeteg nevetéssel. Év végén pedig szuper ötlet volt Szegeden adventezni, szerencsére nem csak Bécsben lehet megtalálni az igazi karácsonyi hangulatot.

Kedvenc új hely

Szerencsére idén is sikerült jó pár új helyet kipróbálni Pesten. Az egyik kedvenc a Zing Burger lett, oda már többször visszatértem és azt kell mondjam, tényleg isteni a burgerük, jók a szószaik is és a kiszolgálás nagyon kedves. Emellett nagyon megszerettem a Pad Thaikat, ahol mindig isteni tésztákat ehetek és nagyon gyors a kiszolgálás is.
A legjobb édességeket például a Wiener Szalonban ettem, a helyben sütött gofrijukat fagyival és minden földi jóval mindenképp érdemes kipróbálni! Amire még eléggé rákattantam, az Yono Yogo fagyasztott joghurtja, ha tehetem, havonta egyszer benézek hozzájuk megjutalmazni magam. :)



Akkor én itt most zárom is soraimat, biztos lehetne még kedvenceket hozni, de nem akarok túlzásokba is esni. Remélem hogy 2016-ban is sok minden kerül majd fel a listámra, és sok új kedvencet avathatok majd!

Megjegyzések

  1. Könyves kedvenceid között van egy közös pontunk, Cormoran Strike története :) De a Horgonyhely is jó emlék marad, főleg, hogy azt akkor olvastam amikor a vihar miatt napokig nem volt nálunk áram :)
    A Santa ajakradír is közösünk, és igen, azt hiszem baromi sokáig elég lesz. De imádom, amit a számmal művel :)
    Veszprémet én is nagyon szeretem, édesapám ott született és gyerekkorát is ott töltötte, ezért különösen kedves nekem.
    YR-s tusfürdők nekem is kedvencek, a kávés az all time favourit :) Bár most kaptam karácsonyra a karamellás körtét + hozzá testápolót, és valami isteni, még másnap reggel is érezni az illatát a testápolónak.
    Nagyon szuper programjaid voltak, azt hiszem idén én is nyitottabb szemmel járok majd színházi vagy koncertes programokat illetően :)
    A kajás képeidre meg csak annyit: brutááál :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húha, úgy különösen izgalmas lehetett olvasni, biztos adott neki egy plusz hangulatot. :)
      Én is, és az illata és az íze is milyen isteni!
      Ó, mik ki nem derülnek, jó lehetett neki Veszprémben felnőni!
      A karamellás körte nekem kimaradt, de jól hangzik, főleg testápolóval együtt meg tényleg tartós lehet. :)
      Érdemes nézelődni, kincsekre lehet lelni, bár én inkább az ismerősöktől szoktam szerezni az ilyen infókat. Ha találsz valami jót, amire nincs ki menjen veled, szólj, én elég sok mindenre nyitott vagyok. :)
      Volt, aki már megjegyezte, hogy az én Instagramom egy kínzás azzal a rengeteg jól kinéző kajával. :D Ez a gofri tál amúgy szó szerint brutál volt, utána egész nap nem bírtam már semmit enni. :)

      Törlés
  2. Nahát, meglepett a top5-öd, hogy semmi keményvonalas(abb) sci-fi nincs rajta. :) A kérés művészetéről várom a posztod (no pressure), ha már ennyire dicséred. :)
    A selyemhernyót én is szerettem olvasni, de így visszagondolva sok hibát találok benne, úgyhogy remélem, a következő részben majd mellőzi azokat a dolgokat Rowling, amiket ebben nem szerettem.

    A Balea testvajból beszereztem még egyet, már kiárusítják mindenhol, lehet hogy még le tudsz csapni egyre valahol. :)
    A White Passion illatút használom most, az olyan kis semmilyen, de egynek jó, főleg ilyen áron.

    Csodaszép lakkjaid vannak, csak így tovább, gyűjtögesd csak őket! :D

    Nagyon jó rólad ez a kép Veszprémben! :) Tök jó, hogy ennyi helyen jártál '15-ben, idén meg jöhet a külföld is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig volt olyan, amit nagyon szerettem, de végül nem fért bele a top5-be. :) Rendben, igyekszem még januárban írni róla. :)
      Hm, érdekes, én valahogy nem éreztem ezt, de lehet, hogy elfogult vagyok, mert már London miatt is imádom. :)

      Ó, ezt jó tudni, köszi, akkor hétfőn ezt is megnézem a dm-ben. :)
      Arról nem is hallottam még, bár én a White szót mindig ilyen semmilyen illatokkal társítom. :D

      Lassan ki fogják nőni az Ikeás dobozt, hajaj. :D Most már amúgy nagyon visszafogott vagyok, max. havi egy-két lakkot veszek, de akkor azok tényleg nagyon vágyottak, még az áruk se számít annyira. :)

      Köszönöm. :) Igen, kivételes egy év volt, idén meglátjuk, mi és mennyi fog beleférni, de ha már feleennyi helyre eljutok, boldog leszek. :)

      Törlés
  3. Szupi lett ez a kedvences poszt, örülök, hogy nem csak könyves! Olyan hihetetlen számomra, hogy már elolvastad az S-t, olyan monumentálisnak tűnik, nem tudom mikor fogok majd bele. :)) de ma nagyon nézegettem, mutogattam egy barátnőmnek, el volt ámulva tőle. :) ú

    A Horgonyhelyet tavaly én is megvettem, de még az se került sorra... :D jajj.
    Várom az elmaradt posztokat!!! :)

    Hogy a beautyhoz is hozzászóljak, én évek óta odavagyok a szemceruzákért, pedig régen csak szemhéjpúdereket használtam, és bosszankodtam, hogy eltűnnek, szétkenődnek, stb, a ceruza sokkal gyorsabb és praktikusabb, és nem szorul igazításra se általában. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a visszajelzést, pedig nem tudtam, jó-e, ha más dolgokat is beleveszek, de akkor ezek szerint nem tettem rosszul. :)
      Ezen mindenki meglepődik. :D Nem csodálom, én is akinek mutattam, leesett tőle az álla. :)

      Szerintem mindenkinek van nem egy ilyen könyve. :D Szerintem tetszene neked, érdemes idén sorra keríteni. :)

      Az a helyzet, hogy én meg lusta vagyok rendesen megtanulni, hogy lehet így-úgy árnyékolva sminkelni, így viszont csak magukban a szemhéjpúderek néha hülyén néznek ki. Viszont igen, a szemceruzát nem nagyon kell igazítani, gyorsabb, és szerintem jól is néz ki. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.