Augusztusi zárás

Itt van az ősz, itt van újra, és én nagyon vártam már, hogy a harminc fokokat újra felváltsa a kellemesebb idő. Na de még mielőtt belemerülnék a szeptemberbe, nézzük meg, milyen is volt az augusztus.

Beszerzések





Mindössze két könyv került hozzám, az egyik ráadásul egy színező Jason Momoával, amit barátnőmtől kaptam a szülinapomra, természetesen poénból. Jókat derültünk a színezők melletti szövegeken, már ezért megérte. Magamnak pedig egyetlen könyvet vásároltam, a Lovecraft földjént, amit pont augusztus 31-én még sikerült is befejeznem. Azt hiszem ez is ritka, hogy amit veszek, mindent el is olvassak abban a hónapban - ez szeptemberben már most látom, hogy nem fog sikerülni.

Olvasmányok

Augusztusban egy novelláskötetet és három regényt sikerült elolvasnom, a sok esemény mellett ennek a számnak nagyon örülök. Ken Liutól A papírsereglet és más történetekbe még július végén kezdtem bele, de a múlt hónap elején sikerült befejezni, és versenyben van az év egyik legjobb olvasmánya címéért. Lori Gottlieb Akarsz róla beszélni? című regényére nagyon kíváncsi voltam, szerencsére sikerült könyvtárban lecsapni rá, és annyira jól esett olvasni! Könnyed, de mégis tele van megfontolandó gondolatokkal, és én amúgy is szeretek belesni a kulisszák mögé, itt pedig megtudhatjuk, mi is történik egy pszichológusnál Amerikában.
Deborah Feldman Unortodox című könyvére azóta kíváncsi vagyok, mióta láttam a belőle készült sorozatot. A könyv egészen más, de nem bántam, mert engem nagyon érdekelt ez a zárt világ. Úgy látszik, ez a hónap arról szólt, hogy olyan helyekre "lessek be", ahova amúgy az emberek nem nagyon tudnak.
Végül pedig ahogy fentebb írtam, elolvastam a Lovecraft földjént, ami bár nem volt közel sem tökéletes, de olvastatta magát, a Molyon végül 4 csillagot adtam rá, de még ki kell érlelnem róla az értékelésemet.

Milyen volt az augusztus?



Sűrű, programokkal és utazásokkal teli. Jártam Döröskén, ami egy pici falu az ország szélén, a Balatonnál töltöttem a hosszú hétvégét és egy napra még Bécsbe is kijutottam, hogy meglátogassam egy barátomat. Ha már ott jártam, megnéztük a Belvedere-palotát, valamint nagyot sétáltunk a Duna-part mentén. Voltam könyvklubban és végre fél év után moziban is, a Tenet néztük meg, ami nagyon jó kis visszatérés volt a filmek világába. Remélem ősszel is járthatunk majd moziba, akár csak ha szigorú szabályok mellett is.

Sajnos a szeptemberi Könyvhét ismételten elmarad, így úgy néz ki, idén már nagyobb könyves esemény nélkül maradunk. Azért bízom benne, hogy a járvány ellenére is szép őszünk tud majd lenni, ez az egyik kedvenc évszakom, nem szeretném, ha elvennék tőlem teljesen, mint a tavaszt. Mindesetre a kiadók szerencsére sok olvasmánnyal készülnek, így ha mégis be kell zárkóznunk, legalább lesz mit olvasni. Vigyázzatok magatokra! 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

Lois Lowry: Az emlékek őre

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.