A sarkaiból kifordult március beszerzései

Szerintem nem lepődik meg senki, ha azt mondom, a március nem igazán úgy sikerült, ahogy vártam, de ezzel közel sem vagyok egyedül. Sokunknak fenekestül fordult fel az élete, az új helyzethez való alkalmazkodás pedig időt és sok türelmet igényel. Én szerencsésnek érzem magam, hogy megvan a munkám továbbra is, a szeretteim jól vannak, most többet nem nagyon kívánhatok.



Azért ez a hónap sem maradt beszerzések nélkül. Még pont sikerült személyesen átvennem egy Agave előrendelést az Álomgyár Könyvesboltban, amely a Octavia E. Butlertől a Hibrideket és Cory Doctorow-tól a Radiákolisokat tartalmazta. Az Európa Könyvkiadónak volt egy 40%-os akciója, ennek keretében pedig beszereztem két Szécsi Noémi könyvet, A budapesti úrinő magánéletét és A modenr budapesti úrinőt, valamint Elif Shafaktól a 10 perc 38 másodpercet. Remélem mindegyik olyan jó lesz, mint várom tőle.
Végül pedig kihasználtam a Galaktika ingyen e-könyv akcióját, és beszereztem Jo Waltontól a Mások közöttet, amiről már annyit jót hallottam.

Az olvasással még március elején egészen jól haladtam, azóta viszont nagyon nehezen tudok könyvekre koncentrálni. Caren Maria Machadotól pár nap alatt még elolvastam A női test és más összetevőket, ami nem volt rossz, de nem is lett a kedvencem, valahogy mást vártam tőle. Joanne Ramostól A Farm sem egészen az volt, mint aminek bereklámozták, viszont így is határozottan tetszett és elgondolkodtató volt. Ezek mellett még egy kuflik mesét sikerült elolvasni, valamint amikor épp rá tudom venni magam, akkor Orvos-Tóth Noémitől olvasom az Örökölt sorsot. Pár oldalt olvastam még Kate Quinn Alice hálózata című könyvéből, de mivel nem igazán csúszott, egyelőre pihentetem.

A hónap legnagyobb vesztesége az volt számomra, hogy nem tudtam elutazni Párizsba. Még február végén is reménykedtem, hogy nem is lesz itt akkora gond, simán le tudunk utazni, de az út előtt két-három héttel szomorúan törődtem bele, hogy Párizsnak még várnia kell rám. Egyelőre áttettük az utat szeptemberre, nagyon bízom benne, hogy akkor már tényleg a Shakespeare és Company-ben fogok bóklászni.

Ha esetleg ti is olvasási válsággal küzdötök, akkor azt tudom tanácsolni, hogy vagy engedjétek kicsit el a dolgot, és nézzetek videókat, közvetítéseket, sorozatokat, vagy csináljatok olyamit, ami jól esik. Vagy vegyetek elő régi kedvenceket, olyan írókat, akikről tudjátok, hogy teljesen bele tudok merülni az írásáiba. Én mindkét módszert fogom alkalmazni, de ha most nem fogok havi 5-6 könyvet elolvasni, mint eddig, akkor sem történik semmi. 
Viszont azokat se bántsátok, akik meg rengeteget olvasnak most. Mindenkinek más jelenti a menekülést, mindenkinek más ajtókat kell most kinyitnia és bezárnia ahhoz, hogy ne szorongja végig az egész napot. A lényeg, hogy vigyázzatok magatokra és tegyetek olyan dolgokat, amelyek jól esnek a lelketeknek.

Sajnos az áprilisi Könyvfesztivál elmarad, a könyvkiadók többsége eltolta a megjelenéseit is, szóval most nem hiszem, hogy nagy rablást fogok rendezni, bár igyekszem rendelni azoktól, akiket szívesen támogatok, ma is adtam le egy Book24-es rendelést és kiadótól közvetlenül is várok könyvet. Ha megtehetitek, ti is szerezzetek be rég vágyott kedvenceket a kedvenceitektől, hogy amikor véget ér ez a helyzet, akkor is legyen még, aki kiad számunkra csodásabbnál csodásabb könyveket. 

Megjegyzések

  1. Nagyon szépek a szerzemények! Az Elif Shafak könyvet épp most fogom befejezni. :) Nemsokára írok is róla.
    Így van, ahogy a végén írtad, mindenki máshogy bírkózik meg a nehézségekkel, és mindenkinek nagyon más lehet most, hogy mivel bírkózik... Ha nem megy az olvasás nem baj, ha az olvasás a menekülés, akkor hajrá, de nincs általános recept.
    Sajnálom, hogy nem voltak olyanok a márciusi olvasmányok, mint amire számítottál. Az Alice hálózata nagyon jó könyv, szerintem tedd félre picit, máskor biztos jobban fog csúszni, egyébként a legeleje nekem is nagyon fura volt, de csak pár fejezet és teljesen magával ragadott, és megérzed, hogy nem egy sablon sztori. :)
    Drukkolok a szeptemberi Párizsért! ♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat, hogy csak most válaszolok, elsodort az élet...
      Láttam, hogy neked nem annyira tetszett a Shafak, hm, majd meglátjuk, nálam mennyire talál be.
      Pontosan, mindenki most maga tapasztalja ki, mi köti le és mi nem. Szerencsére most nálam azért javult a helyzet. :)
      Az Alice hálózatát meg fogom mindenképp próbálni később, de most nem talált be nálam.
      Köszönöm. <3

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

Lois Lowry: Az emlékek őre

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.