Szeptemberi zárás

Itt van az ősz, itt van újra, és én nagyon élvezem, hogy ma is kellemes 24 fok és napsütés van. Nincs már túl meleg, de nem is fagysz meg napközben, ez nagyon nekem való. 



De beszéljünk inkább a könyvekről! Erre a hónapra 4 beszerzés jutott. Egészen másfél hónapig nem is vettem könyvet, szeptemberben viszont kedvet kaptam a Helikon Zsebkönyveim számát bővíteni. Így kerület hozzám H. P. Lovecrafttől az Onnan túlról, aminek pont ma kezdtem el az olvasását. Hazajött még velem Babits Mihálytól A gólyakalifa, amire már régóta kíváncsi vagyok, valamint Mária Sándortól az Eszter hagyatéka, amiről már sok jót hallottam. A 3 könyv 2500 Ft-ba került, szóval a költségvetésemet sem sodorták veszélybe. :) 
Ezen kívül egy előrendelésem jött még meg, mégpedig R. F. Kuangtól a Mákháború, ami egy nagyon ígéretes fantasy-nek tűnik. Még az ősszel szeretném is elolvasni.

Az olvasás sajnos elég nehezen ment szeptemberben, hála egy elhúzódó kötőgyulladásnak, amivel nem igazán volt komfortos könyvet venni a kezembe. De azért így is befejeztem Terry Pratchett-től A mágia színét, ami egy teljesen agyament fantasy. Utána egy képregényt kerítettem sorra, mégpedig Albert Camus - Jacques Ferrandez Az idegen című művét, amely Camus azonos című regényén (ami eredetileg a Közöny címen jelent meg először) alapszik. Én az eredeti könyvet nem olvastam, a képregényt viszont eléggé tetszett és kedvet is csinált hozzá.
A hónap második felében sorra került Delila Owenstől az Ahol a folyami rákok énekelnek, amit én kifejezetten szerettem olvasni. Nem életem könyve, de ez elég jó olvasmány, amely végig le tudott kötni. Ahogy fentebb írtam, Lovecraft novelláskötetébe is belekezdtem, de ennek java része már októberre fog tolódni.

Szeptemberben sajnos a betegségem és más körülmények miatt nem tudtam részt venni semmilyen könyve programon, a szokásos havi események és az Olvasás Éjszakája is kimaradt. Viszont a hónap első hetét Dél-Olaszországban töltöttem, ami azért eléggé kárpótol még a betegségért is. Csodálatos egy hét volt rengeteg tengerben fürdéssel, jó ételekkel, városnézéssel, pihenéssel.
Viszont eljutottam egy nagyon könyves helyre, a Massolit Books&Café-ba, ahol angol nyelvű könyveket lehet javarészt beszerezni, de emellett beülhetsz csak beszélgetni egy jót is egy kávé/kakaó/tea mellé. Mi ez utóbbit tettük egy barátnőmmel, hangulatos volt a polcok között beszélgetni, igazi kis könyvmoly búvóhely. Ezen kívül részt vettem egy kedves blogger barátnőm esküvőjén is a mi kis blogger csapatunkkal (bloggersquad!), akikkel a könyvek szeretetének köszönhetjük, hogy megismertük egymást.

Ostuniban ilyen hangulatos fehér utcák vannak

Októberben szeretnék több könyves eseményre eljutni, jó sokat olvasni és eléggé izgalmas megjelenések is várhatóak. Remélem lesznek még jó kis napsütéses hétvégék, amikor el lehet menni valahova sétálni, kirándulni is.

Megjegyzések

  1. A beszerzéseid közül A gólyakalifát és az Eszter hagyatékát is ajánlani tudom csak, remélem neked is tetszeni fognak! Utóbbit nemrég vettem meg én is ebben a kiadásban, és rögtön el is olvastam, előbbit pedig újrázni szeretném valamikor!

    Jó sok progid volt azért a betegség mellett/ellenére is ;) Remélem októberben eljutsz könyvesekre is! Én pont most néztem, hogy MagdaFeszt van Debrecenben holnaptól... wow! ♥
    A Massolit Books&Cafét mindenképp csekkolom, köszi az ajánlást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azokra nagyon kíváncsi is vagyok, szerintem még az ősszel elolvasom őket. Pont most láttam, hogy amúgy is a NIOK havi könyve is az Eszter hagyatéka.

      Igen, szerencsére azért a betegség mellett voltak jó dolgok is. :) Köszi! MagdaFeszt, nagyon klassz lehet!
      Szívesen, szerintem tetszene neked. :)

      Törlés
  2. Olyan jók ezek a Helikon zsebkönyvek is! Az Eszter hagyatéka jó könyv, én az egyetem alatt olvastam - annak is érik egy újrázása :) A Lovecraft kötetre én is kíváncsi vagyok, nem nagyon olvastam még tőle.
    Remélem az október pozitívabban fog telni, és a Massolitot én is lecsekkolnám valamikor :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Eszter hagyatéka nekem kimaradt, Lovecrafttől nekem is ez az első olvasásom. Már az első novella elég ütős.
      A Massolitba akár majd mehetünk együtt is. :)

      Törlés
  3. Sajnálom, hogy a hónap második fele ilyen felemásra sikerült, de azért szerencsére kiegyensúlyozott a mérleg mindkét serpenyője. :) A Helikon zsebkönyvek tényleg szuperek és jó minőségűek - el is határoztam, hogy Dávid is onnan fog kapni karácsonyi ajándékot! :)

    Nagyon megörültem, hogy írtad, kedvet kaptál Az idegenhez, és csak biztatni tudlak rá! Ez egy nagyon fontos olvasmány, nem is túl hosszú, és ha megfogadsz egy tanácsot: az új fordítást válaszd! :) Szépséges októbert és szuper programokat kívánok Neked! :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is örülök, hogy azért nem csak rossz volt a hónapban. A Helikon Zsebkönyvek meg szerintem szuperek ajándéknak is. :) Szerintem fogok még rendelni belőlük.

      Köszi az ajánlást, megjegyzem magamnak. Én is viszont kívánom neked. :*

      Törlés
  4. Ó, sajnálom a betegséget, remélem, már jobban vagy azóta!
    A dél-olaszországi nyaralás meg szuper lehetett, az Instán megosztott képeid róla nagyon-nagyon kedvcsinálóak voltak :)
    Örülök, hogy tetszett végül Delila Owens könyve :)

    Csodás októbert kívánok neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, igen, most már meggyógyultam.
      Nagyon jó is volt, csodás régió, megéri odautazni és felfedezni. :)
      Igen, nekem végük a pozitív felé billent a mérleg, szerintem te is szeretnéd.
      Neked is csodás októbert! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.