Júliusi könyvhegyek

A július általában nem szokott unalmas hónap lenni, már csak azért sem, mert ekkor ünneplem a születésnapomat. Ráadásul idén egy kerek évszámhoz érkeztem meg, így még több meglepetés várt rám, mint gondoltam volna.



Gondolom senki sem lepődik meg azon, hogy kaptam könyveket is ajándékba, de először kezdjük azokkal amiket én szereztem be. Ezek pedig nem mások voltak, mint képregények. Mostanában elkezdtem gyűjteni őket, és bár közel sem szándékozom mindent megvenni, de azért szeretnék néhány általam fontosnak tartott megjelenést beszerezni. A Watchmen volt az első komolyabb képregény, amit olvastam, szóval nem is kérdés, hogy be kellett szereznem ezt a gyönyörű keményfedeles kiadást. A Sin City-khez meg valahogy kedvet kaptam, nagyon különleges a rajzolásuk. Remélem sikerül majd a második részt is beszereznem valahonnan.
Ezen kívül pedig recenziós példányként érkezett meg hozzám A medve és csalogány, amit még augusztusban szeretnék elolvasni és írni róla.



A többi 12 könyv és képregény pedig már ajándékként érkezett hozzám. Először Philip K. Dick novelláskötetét, az Elektronikus álmokat kaptam meg, majd a párom ajándékozta nekem teljesen magától választva a Trónok harca képregény első részét. A Fumax Kiadó munkatársai most már évek óta a barátaim, ők egy Latex lovagjai nevű képregénnyel és egy yaoi mangával leptek meg, természetesen ezekkel csak viccből, valamint kaptam egy Fekete Tom balladáját is.
A molyos baráti körömtől pedig jött hozzám a Kate Quinntől az Alice hálózata, ami érdekes történelmi regény lesz remélem, Elena Ferrantétől a Nő a sötétben, tőle szeretnék begyűjteni mindent, Dan Simmons-tól a Terror, ami egy szép kis monstrum, de nagyon érdekel, Balogh Boglárkától az Ezerarcú Föld, ami az utazási szenvedélyemhez kötődik, Robert Jackson Bennett trilógiájának a lezárása, a Csodák városa, Dennis Lehane-tól a Titokzatos folyó, amit még sok éve olvastam, és végre van saját példányom is belőle, valamint David Mitchell-től a Szellemírók, amiről már rengeteg jót hallottam.

A meleg és a sok egyéb ellenére azért az olvasás sem ment rosszul júliusban. Először Veres Attila novelláskötete, az Éjféli iskolák került sorra, aminek a hangulata nagyon erős, szerintem sokáig velem fog még maradni. Julie Buxbaumtól a Három dolgot mondj engem annyira nem tudott megfogni, de gyorsan olvasható volt és le tudott kötni. Végre valahára befejeztem China Miéville-től A város és a város közöttet, ami sajnos kevésbé csúszott nekem, mint gondoltam volna. Olvastam egy verseskötetet is, Fodor Ákostól a Lehetet, őt mindig egy élvezet olvasni. Három képregény csúszott még le, a Marvel gyűjtesményből a Titkos háború, Alan Moore-tól A gyilkos tréfa, ami kedvenc lett, valamint újraolvastam a Sin City első részét is. Belekezdtem még Sarah Perry-től A szexi kígyóba, bocsánat, Az essexi kígyóba is, de még csak az elején járok.



Ami magát a hónapot illeti, nagyon izgalmasan kezdődött, ugyanis július elsején a Plitvicei-tavaknál voltam, ami még csodálatosabb, mint a képek alapján vártam. Tényleg olyan, mintha egy földi paradicsomban járnál, az a rengeteg vízesés, a kék mindenféle árnyalata a vízen, imádtam! Jártam többek között keresztelőn, vízilabdaedzésen, koncerten is, de a legemlékezetesebb az a pár nap marad, amikor a szülinapomat ünnepeltem a párommal, barátokkal és a szüleimmel. Minden ünneplés remekül sikerült, de kiemelném a vacsorát a Wasabiban a párommal, valamint a meglepetés szülinapomat a Trapézban, amin ráadásul kaptam ajándékba egy földgömböt, amit egy barátnőm persellyé alakított át. Így meg is lett a repjegy a következő utazásomra. :)

Az augusztus sem ígérkezik unalmas hónapnak, ráadásul rögtön az elejét szabadsággal kezdem, amit már eléggé vártam. Szerintem az olvasásra is marad idő, de igyekszem kihasználni még az időt, ami még hátra van a nyárból. Strandra és élményekre fel!





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

Lois Lowry: Az emlékek őre

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.