Augusztusi zsákmányolás

Az augusztus jött, aztán el is ment. Legalábbis én úgy érzem, nagyon gyorsan elment a hónap, most csodálkozom rá, hogy már itt kopogtat az ősz, elkezdődik a diákoknak a suli, és lassan vége a könyvkiadásban is az uborkaszezonnak.

Ebben a hónapban megint nem vittem túlzásba a könyvbeszerzést, összesen kettő darab vándorolt hozzám. A Don Giovanni szülinapi ajándék volt, a New York 2140 pedig előrendelés. Az előbbit már el is olvastam, tetszett Baricco átirata és az illusztrációk is jól sikerültek. A New York pedig az őszi tervben van benne.




Augusztusban először befejeztem Harper Lee-től a Ne bántsátok a feketerigót, ami sokkal jobban tetszett, mint vártam volna, és a vége igazán meglepett. Utána Nicola Yoontól a Minden, minden került sorra, a film és a története miatt kezdte el birizgálni a fantáziámat. Igazából hamar elolvasható, és nem is volt rossz, de aki olvasott már hasonló betegeskedő lányról szóló YA könyveket, annak túl sok újdonságot ez a könyv nem tud adni. 
Ahogy fentebb említettem, elolvastam még a Don Giovannit, majd pedig V. E. Schwabtól az Egy sötétebb mágiát, amely bár magán visel bizonyos tipikus jegyeket, nekem nagyon tetszett a világa, a mágia rendszerének kidolgozása. Szerencsére ősszel Gyülekező árnyak címmel jön magyarul a folytatása. Végül pedig belekezdtem Gerald Durrelltől A halak jellemébe, két novellát már el is olvastam belőle, hozza azt, amit én Durrelltől elvárok és szeretek benne.

Ami a hónapot illeti, igazi hullámvasút volt az egész augusztus. Voltak nagyon szuper részei, mint a Tisza-tavon eltöltött hétvége, vagy az egy nap a Balatonon, de voltak nagy mélypontjai is. A hónap végén pedig bekövetkezett egy elég lényeges változás az életemben: beköltöztem Budapestre, ami egyszerre félelmetes számomra, és persze egyszerre teszi egyszerűbbé az életemet. Még nem tudom a magaménak érezni ezt a lakást, de remélem ha belakjuk a lakótársammal, szép lassan az otthonomnak érzem majd.

Naplemente a Tisza-tónál, saját kép
A szeptember pedig már jól indul, hiszen holnap újra Olaszország felé veszem az irányt és a Nápolyi-öbölben fogom eltölteni a késői nyaralásomat. Nincsenek rá szavak, mennyire várom már, mindjárt össze is pakolok és indulhat az újabb kaland!
Ősszel beindul a könyvkiadás is, több a könyves program, például Sarah Andersen is jön Magyarországra. Újabb Joanne Harris könyvet vehetünk majd a kezünkbe, lesz Olvasás éjszakája is. Jönnek a rövidülő nappalok is, szóval lehet bekészíteni a bögréket és a könyveket az esti kuckózáshoz. Bár azért én remélem, hogy szép őszünk lesz, hogy még egy kicsit fel tudjunk töltekezni napsütésből.

A többiek zárása:

Dóri
Nikkincs
Amadea
Pupilla
Sister
Heloise
Katacita - jó, neki nincs, de reflexből be akartam írni, így csak ideírom :D

Megjegyzések

  1. Katacitát én is mindig be akarom írni automatice... :) :(
    Jó utat, érezd jól magad Nápolyban! És az új lakást is remélem hamar megszokjátok majd. :)

    Pacsi, nekem is két beszerzés jött össze. :) Ó és sok a közös pont az olvasásokban is! A Minden, minden nekem bejött eléggé, nem számítottam a végére sem, Schwab viszont csalódás. :( Nekem pont úgy tűnt, hogy nincs jól kidolgozva.
    A halak jellemét nagyon csíptem régen, az első Durrellem volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láányok <3 <3
      Az én zárásom: nulla beszerzett könyv - ez szeptemberben nem így lesz, nyugalom - és három olvasás, még én is meglepődtem ezen a magas számon! :D Mondjuk csak a Hívják a bábát tetszett, PuPi, ha jól emlékszem, te is olvastad.

      Most már aztán nagyon kíváncsi vagyok az Egy sötétebb mágiára, hogy ennyifélét írtok róla!

      Remélem, épp szuperjól érzed magad Olaszországban, és hogy Nápoly téged is elvarázsol. Meg hogy kellő pozitív löketet fog ez adni az "évkezdésre" - bocs, nekem ilyenkor is van egy évkezdés. :)

      Törlés
    2. Igen, én olvastam, szerettem. :) Örülök, hogy neked is tetszett! Ugye, hogy milyen jó, hogy az emberi vonal van előtérben, nem csak szüléstörténetek. :) És főként pozitív azért a kicsengés.
      Hát, őszintén szólva, kicsit örülnék, ha nem tetszene neked se az Egy sötétebb. :D :D Bocsiii :D

      Törlés
    3. @Pupilla: Akkor nem vagyok ezzel egyedül. :)
      Köszönöm, az út csodás volt, nem akartam hazajönni. :D Most már az új helyre jöttem haza, furcsa még ez.
      Ahogy látom, sokaknak volt ez a két beszerzéses arány. :) Sajnálom, hogy Schwab nem jött be annyira, én szerintem elő fogom rendelni a folytatást.
      A halak jelleme nekem is nagyon bejön, csak a költözés óta még nem jutottam el odáig, hogy befejezzem, na talán majd most a napokban. :)
      @katacita: Nem baj, de az tök jó, hogy három könyvet elolvastál. :)
      Nagyon jó volt Olaszország, bár Nápolyban keveset voltunk, inkább Sorrento és környékét jártuk be, de Sorrento nagyon nagy szerelem lett nekem, visszatérős hely. :)
      Egyébként én is évkezdésnek érzem mindig az őszt, most meg így nekem ezzel a költözéssel főleg az. Én is remélem, hogy ad egy nagy adag pozitív löketet. :)

      Törlés
  2. Jó pihenést/nyaralást Nápolyban! Remélem, majd készítesz róla beszámolót, nagyon kíváncsi lennék :)
    Most elspoilerezem akkor az én augusztusi beszámolómat: nekem is két könyvet sikerült beszereznem most :D

    És nagyon gratulálok a Budapestre költözéshez! Jó lesz majd minden :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, szuper volt és lesz beszámoló mindenképp. :) Csak még emésztem kicsit az élményeket.
      Na, jók vagyunk a kettes számmal. :D
      Köszi, én is remélem, hogy jó lesz, majd szép lassan kialakul minden. :)

      Törlés
  3. Én is kettőt szereztem be.:)
    Abban én is reménykedem, hogy az ősz nemcsak esőből meg hidegből fog állni, hanem az a kellemes, melengeti-a-hátam - napsütésből is, meg kellemes hűvösből, mert, amikor mentem hozzád, már nekem is elegem volt a hőségből, a belvárosban különösen kellemetlen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv a kettesek klubjában. :D
      Igen, én is arra az időre vágyom. :) Mondjuk nekem Olaszországban ez a 27 fok körüli hőmérséklet is ideális volt, de harminc fokot idén már nem nagyon kérünk. :P

      Törlés
  4. Jó szórakozást, feltöltődést kívánok Nápolyban! :)
    Úgy látszik, most többen vagyunk két könyvesek, nálam is ennyi lett a mérleg.
    Amikor Durellről írtok, mindig elszégyellem magam, hogy még nem olvastam tőle (pótolandó!) :)
    Bp. jó lesz, bár a non-stop ittlétet meg kell szokni, sajnos hátrányai is vannak, de neked most tuti jót fog tenni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, megvolt. :)
      Ez egy bűvös szám ebben a hónapban, úgy fest. :)
      Szerintem pedig te is szeretnéd, a Családom és egyéb állatfajtákat különösen tudom ajánlani. :)
      Mindennek megvannak az előnyei-hátrányai, meglátjuk majd, milyen lesz. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A nagy 2023-as évzárás

A nagy 2022-es évzárás

J. J. Abrams - Doug Dorst: S.